Senaste nytt

Bra business klass till Las Palmas

Dr. Miles

Expert
Vad gör man inte för att slippa SAS Plus?
Jag vet inte var @Alf bor i Östergötland men vi säger att det är i Linköping.
Eftersom Austrian flight från Köpenhamn avgår kl. 10:10 på lördagar så han måste vara på Kastrup flygplats senast två timmar före planerad avgångstid. (man kan inte lita på SJ ju...)
Så här blir resvägen för att resa "bekvämt" eller slippa SAS Plus...


SJ, Nattåg, tåg 1
Linköping C 01:36 - Lund C 06:31

Öresundståg, Öresundståg, tåg 1021
Lund C 06:41 - CPH Airport 07:13

OS 302
Köpenhamn CPH 10:10 - Wien VIE 11:55 100

OS 9503
Wien VIE 12:50 - Las Palmas LPA 17:05 320
 

Agö

Medlem
Jag vet inte var @Alf bor i Östergötland men vi säger att det är i Linköping.
Eftersom Austrian flight från Köpenhamn avgår kl. 10:10 på lördagar så han måste vara på Kastrup flygplats senast två timmar före planerad avgångstid. (man kan inte lita på SJ ju...)
Så här blir resvägen för att resa "bekvämt" eller slippa SAS Plus...


SJ, Nattåg, tåg 1
Linköping C 01:36 - Lund C 06:31

Öresundståg, Öresundståg, tåg 1021
Lund C 06:41 - CPH Airport 07:13

OS 302
Köpenhamn CPH 10:10 - Wien VIE 11:55 100

OS 9503
Wien VIE 12:50 - Las Palmas LPA 17:05 320
Å andra sidan ska han väl ta sig till flygplats i Sverige/Norge/Danmark varifrån SAS flyger till Las Palmas också. Med de vedermödor det innebär. Charterflygningar brukar gå tidigt. Från Kastrup går flighten 08:35 har jag för mig.
 

M@GNÜS

Medlem
Denna finns ju... Verkar som Edelweiss har en flight 13.30 också...

upload_2016-1-5_18-9-18.png
 
Jag vet inte var @Alf bor i Östergötland men vi säger att det är i Linköping.
Eftersom Austrian flight från Köpenhamn avgår kl. 10:10 på lördagar så han måste vara på Kastrup flygplats senast två timmar före planerad avgångstid. (man kan inte lita på SJ ju...)
Så här blir resvägen för att resa "bekvämt" eller slippa SAS Plus...


SJ, Nattåg, tåg 1
Linköping C 01:36 - Lund C 06:31

Öresundståg, Öresundståg, tåg 1021
Lund C 06:41 - CPH Airport 07:13

OS 302
Köpenhamn CPH 10:10 - Wien VIE 11:55 100

OS 9503
Wien VIE 12:50 - Las Palmas LPA 17:05 320
Du missar att SAS flyger från LPI till CPH? Jag har åkt LPI-CPH-VIE. Borde gå att lägga till -LPA på den turen.
 
Snabb koll på priser i business så ser AirEuropa ut att ligga bäst till från ARN via AMS och MAD för ca 5000 kr t&r. Nån som har erfarenhet av AirEuropa i business class?
 

Bryant

Medlem
Snabb koll på priser i business så ser AirEuropa ut att ligga bäst till från ARN via AMS och MAD för ca 5000 kr t&r. Nån som har erfarenhet av AirEuropa i business class?

Jag har ingen erfarenhet av att resa med UX i C. Den erfarenheten jag har från att ha sett deras flighter här i Palma är att de relativt ofta verkar vara sena.

Men om jag få gissa så tror jag att UX är ett dåligt val i C men ok i ekonomi. :)
 

Alf

Medlem
Tack för alla tips. Som synes är det inga bra alternativ om man vill byta flyg i Europa. Restiden blir alldeles för lång. Vissa bolag som LX använder charterbolag från ZRH där man inte ens kan boka seating.

Att lägga 50 000 poäng på att åka SAS Plus och ytterligare 1500 kr för att blocka en mittstol känns inte motiverat.
Då kan jag lika bra hoppa på en charter resa från NRK, vilket är det snabbaste alternativet. Tyvärr måste vi då vara borta hela veckor.

Planen var att komma till värmen på en resa omkring 6 tim.

Slutsatsen blir att skippa Gran Canaria och istället ta något av Gulfländerna. Då kan jag få en bekväm resa för mina AA eller Avioser till Doha eller Dubai och även bra hotell. Det känns mer kostnadsoptimalt.
 
Toppen