Bra business klass till Las Palmas

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Alf, 5 Januari 2016.

1. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på en resa till Gran Canaria framöver. Min fråga är om någon åkt med något bolalag inom *A som har en bra business klass på sträckan ARN - LPA. Är inte intresserad av SAS Plus eftersom jag tycker komforten i Plus är alldeles för dålig på en flygning upp mot 6 timmar. Så länge SAS inte har blockat mittsäte i sina 737 är de inte aktuella på så lång flygning. Jag tar hellre ett byte i Europa.

Någon som har något förslag?

2. Personligen tycker jag att just sittkomfort mellan SAS Plus och andra Europeiska flygbolags Business class inom Europa är marginell.
    Enda stora skillnaden som jag kan komma på är seat block på mittensäte men annars stolen är det samma som i Economy class och seat pitch är ofta inte heller bättre än Economy class.

De europeiska flygbolagen som har dedikerade Business class stolar är Air Serbia och Turkish Airlines (om man får räkna dem som ett europeiskt flygbolag).

Last edited: 5 Januari 2016
  3. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men bara att ha en garanterad seatblock på mittsätet gör ju att det blir bättre sittkomfort, bättre plats för benen mm. Åkte i Plus med SAS till AGP för en tid sedan och vi var tre i raden på nerresan medan vi lyckades få ett ledigt mittsäte på hemresan. Det är ingen höjdare att sitta tre på en rad när man åker två tillsammans på en längre flygning, då tar jag hellre ett byte i Europa och får ett ledigt mittsäte.

Gus gillar detta.
  4. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill minnas att SAS (eller ev via Optiontown) erbjuder att man kan köpa ett extrasäte (dvs seatblock)
    Kanske kan vara en idé då det kan vara nog så bekvämt att flyga direkt :)

Aurora, Gus, Alf och 1 annan gillar detta.
  5. Jag tänkte precis skriva om det. :)

Man kan köpa extra säte för Cello.
    Special baggage - SAS

EDIT: Extra säte kostar endast 180 EUR per flight i SAS Plus. Det är nog överkomligt med tanke på att man flyger direkt.

Seat selection - SAS

Gus, henke12, Alf och 2 andra gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är faktiskt en riktigt bra idé. Ska testa det nästa gång jag flyger med SAS till södra Europa, vidrigt förra gången.

Igorius och olo gillar detta.
  7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Vad ska du med en Cello till? ;)

8. Priset 180 EUR är inte för Cello, utan för seat block. Det är två separata webbsidor. :)
    (en för specialbagage, en för förval av säte)

9. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter som ett alternativ. Sedan är det ju maten i Plus, den är ju inte ens njutbar. Är det samma tråkiga papplåda på en flygning till LPA som till sydeuropa?

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet, Agö citerade dock hela inlägget så det kunde lika gärna varit för en cello ;)

Dr. Miles gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!