Senaste nytt

Bröllopsresa, vart ska man åka?

4fun

Medlem
Prisvärd barfotalyx i Maldiverna: Recension: Barfotalyx på en liten ö mitt ute på havet (Maldiverna) - BusinessClass.se
.. eller ännu mer prisvärt och närmare huvudstaden i Maldiverna (transer med båt istf. flyg till resorten): Recension: Överkomlig lyx i Maldiverna - BusinessClass.se

Om ni flyger, t.ex. med Emirates så ni göra ett stopp i Dubai på vägen dit och uppleva stan' (om ni inte redan varit där). Vidare, om du får tag på bra affärsklassbiljetter med Emirates (de har erbjudanden lite då och, framförallt om du bokar långt i förväg får du bra pris) - då ingår transfer (bil till/från flygplatser), övernattning i Dubai, etc. beroende på transfertider.

Tyvärr har jag dålig koll på hur Star Alliance har med flyg till/från Dubai och Maldiverna. Men, jag vet att Lufthansa har öppnat en linje till bland annat Malé. Till Dubai torde det finnas desto mer.

SEK 12 000, är det per natt? Jävla var dyrt :)
 

rvarttinen

Medlem
Hej,

Tack för alla tips. Vi planerar att göra resan i Oktober/November nästa år.
Jag ska kolla på Maldiverna, det verkar riktigt trevligt. Dock får det inte bli för dyrt :)
Max ca 2000 SEK per natt. Men hade gärna landat närmare 1000 SEK per natt.

Ok ... Du får nog räkna med betydligt mer om du vill åka till någon resort i Maldiverna. Bör nog tyvärr lägga på en nolla på de belopp du angav ... Sheraton Full Moon Resort & SPA går det nog hitta en deal inom ett spann 5500 och uppåt.
 

4fun

Medlem
Maldiverna är långt ifrån måste. Jag hade tänkt mer Filippinerna, Malaysia och Indonesien. Men är verkligen öppen för förslag.
Tjejen vill ha privat pol, och det tycker jag låter super mysigt. :) Så ett stort plus om hotellet har det.


Vedema, a Luxury Collection Resort, Santorini såg riktigt riktigt trevlig ut. Ska helt klart lägga till det på listan över bra resmål som jag borde besöka.
 
Vår bröllopsresa så planerar vi just nu att kombinera safari i tanzania med sol och bad i seychellerna.
vi har en 150k voucher som vi ska utnyttja med Etiopiens flygbolag.
 

palmen

Moderator

rvarttinen

Medlem
Maldiverna är långt ifrån måste. Jag hade tänkt mer Filippinerna, Malaysia och Indonesien. Men är verkligen öppen för förslag.
Tjejen vill ha privat pol, och det tycker jag låter super mysigt. :) Så ett stort plus om hotellet har det.


Vedema, a Luxury Collection Resort, Santorini såg riktigt riktigt trevlig ut. Ska helt klart lägga till det på listan över bra resmål som jag borde besöka.
Det finns ett antal olika sviter på Vedema, och de största, Olympiska villorna, har egen pool. Vi har bott ett par gånger i den som kallas Aegean Suite och de har bubbelpool på terrassen. Vidare, de kör en egen liten buss, som också hämtar o lämnar er på flygplatsen, till deras privata beach med lunchrestaurang. Utanför resorten kommer man direkt ut i byn, Megalochori. Finns några mycket bra tavernor och en riktigt trevlig och bra restaurang: Feggera. Överhuvudtaget så är Vedema lyxigt och privat. Det är den typen av ställe där du "talar om vad du vill ha, så fixar vi".
 

trskial

Medlem
Inte för att det är en privat strand eller speciellt lyxigt där man knäpper med fingrarna så kommer en butler och ett boende som kostar 10,000:-/natt så åker vi till Rhodos i sommar. Bröllopsresa tre veckor.
 

Wow det var verkligen billigt.
Men vi vill börja med safari och sedan köra sol och bad.
Det blir Four seasons på hela resan så för att inte anstränga likviditeten för mycket måste vi köra poäng på flygresan :p
 
Toppen