Senaste nytt

Bröllopsresa i Club Europe, BA ger oss spridda platser...

JacobGBG

Medlem
Betala för förbokning av sittplatser is C!?

Nu åker jag nästan aldrig med Oneworld men detta låter ju alldeles tokigt. Är det standard för hela deras allians?
 

agehall

Medlem
Betala för förbokning av sittplatser is C!?

Nu åker jag nästan aldrig med Oneworld men detta låter ju alldeles tokigt. Är det standard för hela deras allians?

Det tycker alla som inte har status hos BA. För oss är det en förmån som spöar det mesta som andra allianser erbjuder.
 

kristerj

Medlem
Jag har varit ute för samma sak innan jag hade status. Min 12 åriga dotter och jag skulle åka till London och vi verkade inte få platser jämte varandra, vilket givetvis oroade mig. Vid checkin T-24 fanns det gott om platser tillsammans att välja, så jag tror BA kör en "fuling" och vill få resenärerna att köpa plats. Betala inte för att köpa platser innan, utan förlita dig på tipsen ovan.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror bara det är BA som har betalda platser i Business men som nämns ovan är det en mycket bra förmån för oss som har status (eller de som köper fullprisbiljetter). I många avtalsbiljetter ingår även denna förmån även om man inte får bokningsklass J eller Y.

När jag kollade på flighten ovan i ExpertFlyer runt 16:30 så såg den lite märklig ut: 4 rader i C allokerade enligt följande


AC DF
1 X- -X
2 X- XX
3 X- -X
4 X- -X


Inga premiumblockade säten (eftersom det var mindre än 72 timmar till avresa)

Tycker det verkar vara ganska ovanligt att i princip bara fönstersäten är upptagna då det brukar vara tvärtom att alla gångplatser tas först. (Många fönstertittare i Göteborg..?) Och det är betydligt jobbigare att sitta på A och F än C och D.

P.S. Grattis till äktenskapet. Om några år kanske behovet av att sitta nära varandra hela tiden minskar något ;)
 

etnoy

Medlem
Jag tror bara det är BA som har betalda platser i Business men som nämns ovan är det en mycket bra förmån för oss som har status (eller de som köper fullprisbiljetter). I många avtalsbiljetter ingår även denna förmån även om man inte får bokningsklass J eller Y.

När jag kollade på flighten ovan i ExpertFlyer runt 16:30 så såg den lite märklig ut: 4 rader i C allokerade enligt följande


AC DF
1 X- -X
2 X- XX
3 X- -X
4 X- -X


Inga premiumblockade säten (eftersom det var mindre än 72 timmar till avresa)

Tycker det verkar vara ganska ovanligt att i princip bara fönstersäten är upptagna då det brukar vara tvärtom att alla gångplatser tas först. (Många fönstertittare i Göteborg..?) Och det är betydligt jobbigare att sitta på A och F än C och D.

P.S. Grattis till äktenskapet. Om några år kanske behovet av att sitta nära varandra hela tiden minskar något ;)

Jag håller med om att det är en mycket ovanlig konfiguration av upptagna säten för denna flight. Vi valde nu 1C och 1D och hoppas få byta till en fönsterplats på 1A eller 1F.
 

agehall

Medlem
Tycker det verkar vara ganska ovanligt att i princip bara fönstersäten är upptagna då det brukar vara tvärtom att alla gångplatser tas först. (Många fönstertittare i Göteborg..?) Och det är betydligt jobbigare att sitta på A och F än C och D.

Det är sommar - många amatörer som är ute och flyger nu.
 

AABack2ARN

Medlem
Förmånen gäller alla med tillräcklig oneworld-status.

Det klagas en hel del på inte minst AA hur svårt att det är få något annat än mittenplatser (i ekonomi och gamla business) om man köper biljetter sent.
 
Toppen