Senaste nytt

Bose QuietComfort 35 - trådlösa lurar

Moco

Medlem
Absolut, Bose gör rätt bra grejer men de får oproportionerligt stor uppmärksamhet (ungefär som Bang & Olufsen en gång i tiden) med tanke på vad konkurenterna faktiskt har att erbjuda. Det finns många alternativ till brusreducerande hörlurar på marknaden, som håller både god kvalité och levererar toppljud. Tycker att både Sony H.ear On Wireless NC, Sony MDR-1000X men framförallt Sennheiser Momentum slår allt som jag har testat som Bose producerar. Eller varför inte denna PSB M4U2 - Ljud & Bild från kanadensiska PSB. Har inte hunnit prova själv ännu men alla tester ger toppbetyg.

Blir ju en annan diskussion. Deras marknadsföring är säkerligen heller inte billig - och de riktar sig aktivt mot flygresenärer i högre utsträckning än tex Sony.

Finns mycket som säker passar olika personer och budgetar. Bose har både bra ljud och bra kvalitet, något jag själv värdesätter bär man bär dem runt mycket. Sennheiser är precis som du säger jättebra ljudmässigt, men build quality sätter jag som oacceptabel. Vet inte hur många par Sennheiser jag haft genom åren, och de har alla gått sönder ganska fort. Bakar man in olika parametrar i det hela så är Bose fantastiskt bra. Omöjligt att få alla att hålla med om att Bose är bäst, men mer sannolikt är det förmodligen att de som reser mycket/spenderar mycket tid i luften gillar Bose.
 

Jensik

Medlem
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Slog precis till på ett par i silver från sas kalendern, blir perfekt till julresan, då nu alla familjen har var sitt par brus lurar....:)
 

Airman

Medlem
Slog precis till på ett par i silver från sas kalendern, blir perfekt till julresan, då nu alla familjen har var sitt par brus lurar....:)

Jag beställde också, inte kanske prisvärt, men man får ju lite extra poäng i alla fall! De har redan registrerat paketet på PostNord, snabbt!
 
Toppen