Senaste nytt

Bose QuietComfort 35 - trådlösa lurar

ekf

Medlem
Skaffade ett par QC35 i mellandagarna, får säga att jag hittills är helnöjd med dem. Skulle, precis som flera andra, säga att de är likvärdiga med QC25 vad gäller NC, men vilken "frihet" med trådlöst. Detta paret behåller jag minsann :) .
 

Charlie D

Medlem
Kassarabatt betyder normalt en rabatt man kan få vid snabbare betalning än avtalat. T ex om man betalar på 10 dagar trots att man har ett avtal som tillåter 30 dagar netto.
I det här fallet så är det bara ett namn på en rabatt som alla får, beställ bara på elgiganten.se och hämta i varuhus eller få hemskickat så drar dom av 10% vid betalning.

Tack för tipset. Jag slog till!
 

kajjan85

Medlem
Blev ett par Sony MDR-1000x för mig. Har inte provat varken QC35 eller Sony utan har helt gått på recensioner och omdömmen. Håller tummarna för att det blir bra.
 
Om någon kan tänka sig att klara sig utan NC så är annars Jays u-jays extremt prisvärda nu (499:- ). Kostade en bit över 2000:- för ett år sedan och låter i mitt tycke klart bättre än QC25.

I mitt tycke sluter dessa såpass tätt att NC inte känns nödvändigt.

Nu handlade tråden förvisso om trådlösa lurar (no pun intended), men ville ändå dela med mig av detta tips. Passade på att köpa tre par själv, så nu ska jag nog klara mig några år.
 
Jag köpte Philips SHB9850NC i början av september 2016 och jag har verkligen försökt gilla dem. De har följt med på otaliga flygresor och visst, NC-funktionen fungerar helt okej och ljudet är bra, men jag tycker att de sitter obekvämt på öronen. Det är som en mindre fyrkantig bit i själva öronkåpan som skaver lite och dessutom är de lite för små för mina öron vilket gör att de bara sitter delvis på öronen.

Min bror köpte Plantronics BackBeat Pro häromdagen och verkar nöjd. Jag tycker dock hörlurarna är opraktiskt stora men ser fram emot att höra vad han tycker när han fått chansen att testa dem lite mer.

Hursomhelst kände jag att 2990:- för QC35:an kändes som ett riktigt bra pris och det var väldigt svårt att inte slå till. Framförallt eftersom jag har många resor bokade framöver. Så det fick bli ett par sådana. Blir spännande att jämföra dem både mot mina gamla Philips och brorsans Plantronics. Hoppas jag blir nöjd med dessa och att jag kan ha dem i många år framöver. Tack för pris-tipset!
 
Toppen