Senaste nytt

Bose QuietComfort 35 - trådlösa lurar

gneken

Medlem
Är sidan pålitlig? :S

Edit: Första punkten under försäljningsvillkor
"1. Tillgänglighet och nyttjande m.m.
Nättjänsten eSHOP är endast tillgänglig för företag och organisationer och inte för privatpersoner/konsumenter, eller enskilda firmor. För de av Ateas kunder som träffat särskilt avtal med Atea om leverans av utrustning och produkter, är dessa avtal nedan omnämda som ”kundavtalet”. Vid motsägelse eller oförenlighet mellan kundavtalet och dessa allmänna villkor, skall kundavtalet äga företräde. Atea äger rätt att fritt ändra information som görs tillgänglig i eSHOP. Information och priser lämnas med reservation för tryck- och skrivfel, felaktigheter i angivna tekniska specifikationer samt för slutförsäljning. Kund som vill nyttja eSHOP svarar själv för införskaffande och installation av utrustning, kommunikationsgränssnitt och annat som krävs för kommunikationen med Atea eSHOP. Kunden erhåller en begränsad och löpande rätt att använda eSHOP. Denna rätt kan inte överlåtas. Efter anmälan från kund tillställer Atea kunden inloggningsuppgifter (användarnamn och lösenord) som är giltiga till dess att Atea meddelar annat. Kunden förbinder sig att säkerställa och ansvarar för att kundens inloggningsuppgifter inte görs tillgängliga för obehöriga samt att det inte sker otillåten spridning av eSHOPs innehåll via Internet eller andra media. Kunden ansvarar för att eSHOP endast används av anställd som i sitt arbete behöver nyttja eSHOP. Anställd eller annan som haft tillgång till eSHOP och som inte längre behöver sådan tillgång i sitt arbete skall omgående avregistreras. Om kunden använder eSHOP på ett oriktigt sätt, äger Atea rätt att omedelbart säga upp kundens rätt att använda eSHOP."
 
Last edited:

bhen

Medlem
Jepp, kan möta problem om de krånglar och inte vill sälja till privatperson men det är ju bara att testa..

"Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 6 800 medarbetare, marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. Koncernen hade en omsättning på drygt 24,6 miljarder norska kronor 2014 och är noterad på Oslo Börs."
 

bhen

Medlem
Ok, pålitlig; Ja, tillgänglig för allmänheten; Nej.
Får se tipset som ett för de som evt. har tillgång till konto där då..
 

joemume

Medlem
Som Ateaanställd vill jag understryka att vi enbart säljer till företag...... Blir spännande att följa denna tråden för att se hur många som tänker respektera denna begränsning.
 

Brandten

Medlem
Som Ateaanställd vill jag understryka att vi enbart säljer till företag...... Blir spännande att följa denna tråden för att se hur många som tänker respektera denna begränsning.
Kanske missade något i tråden men vad är det för begränsning som ska respekteras (låter som antydning till att någon skulle fuska?)

Jag har konto hos er och kan i mitt bolag sälja vidare till privatperson. Antar att ingen tycker DET isåfall skulle vara något fusk...?
 

joemume

Medlem
Kanske missade något i tråden men vad är det för begränsning som ska respekteras (låter som antydning till att någon skulle fuska?)

Jag har konto hos er och kan i mitt bolag sälja vidare till privatperson. Antar att ingen tycker DET isåfall skulle vara något fusk...?

Ja, det är klart du kan det. :) och "fusk" är det ju inte hursomhelst, jag tror inlägget tolkades lite hårdare än jag menade, men det jag tänkte var att Atea inte har som policy att göra annat än B2B-försäljning, så det kan bli många annulerade ordrar. Inget ont menat, men jag kom att tänka på Lenswaytråden, där förväntan också var hög att göra en schysst deal. :)
 

Canadien

Medlem
Intressant att man som B2B-företag inte tillåter Boxadresser som fakturaadress, mitt företag har ingen fysisk brevlåda, bara en glasdörr. Återstår att se hur fakturan levereras.
 
Toppen