Senaste nytt

BOSE QC 25i 1990skr

Om du har ett konto på Webhallen, kan du beställa på nätet och hämta varorna i butiken (butiken måste ha varorna i lager).

Måste ha i lager? Jag har flera gånger beställt till mitt lokala webhallen då produkter bara funnits i t.ex Fruängen eller liknande och de skickar då den varan till mitt webhallen där jag sedan kan hämta ut den så det finns inga krav på att den måste finnas i lager bortsett från att det tar ett par dagar extra.

Brukar även fungera med varor som inte finns i lager alls men då kan det ta allt mellan himmel och jord, det vill säga tills de får in produkten.
 

Dr. Miles

Expert
Måste ha i lager? Jag har flera gånger beställt till mitt lokala webhallen då produkter bara funnits i t.ex Fruängen eller liknande och de skickar då den varan till mitt webhallen där jag sedan kan hämta ut den så det finns inga krav på att den måste finnas i lager bortsett från att det tar ett par dagar extra.

Brukar även fungera med varor som inte finns i lager alls men då kan det ta allt mellan himmel och jord, det vill säga tills de får in produkten.
Vad pratar du om nu?
Självklart butiken måste ha varan i lager när du hämtar, annars är det slöseri med tid att besöka butiken.
 
Vad pratar du om nu?
Självklart butiken måste ha varan i lager när du hämtar, annars är det slöseri med tid att besöka butiken.

Ja, klart varan måste vara i lager...

Jag tolkade din text som att du inte kunde beställa avhämtning till t.ex Barkarby om den inte finns i lager där.
Det går utmärkt, webhallen skickar då en vara dit (från en butik som har den i lager) som du kan hämta ett par dagar senare.

Missförstod din text bara.
 

NiNE

Medlem
Jag var också inne på att köpa ett par, men efter att ha läst nya testet på M3 så lutar jag mer åt att köpa Philips-modellen som blev bäst i test och dessutom har ett lägre pris (1690kr). Någon som har testat den? Bose QC25 fick ganska dåligt betyg...
 
  • Gilla
Reactions: olo

RickardG

Medlem
Jag var också inne på att köpa ett par, men efter att ha läst nya testet på M3 så lutar jag mer åt att köpa Philips-modellen som blev bäst i test och dessutom har ett lägre pris (1690kr). Någon som har testat den? Bose QC25 fick ganska dåligt betyg...
Jag har inte testat Philips, som på papperet ser bra ut. Tänk på att passform är extremt viktig och där funkar Bose bra för mig. Recensionen från M3 blir lite missvisande om man inte har samma utgångspunkt som recensenten - d.v.s. att det är viktigt att lurarna funkar bra i passivt läge och som handsfree. Jag använder mina uteslutande på flyg för att lyssna på musik och titta på film och då är andra aspekter viktigare.
 

ahh

Medlem
Jag var också inne på att köpa ett par, men efter att ha läst nya testet på M3 så lutar jag mer åt att köpa Philips-modellen som blev bäst i test och dessutom har ett lägre pris (1690kr). Någon som har testat den? Bose QC25 fick ganska dåligt betyg...

Det är mycket möjligt att Philips lurar är bra. En sak kan jag dock säga, det som skrivs om Bose-luren är i många delar direkt felaktigt. "Bose QC 25 har hängt med ett tag nu" - släpptes som en uppdatering till den äldre QC15 för ca 1 år sedan. "Plastig känsla" - kåpor i aluminium, ger inte ett plastigt intryck enligt mig i varje fall.
Att ljudet blir sämre i passivt läge är visserligen korrekt, men när använder man det förutom i nödfall?
Att det saknas blåtand ser jag inte som en nackdel, snarare tvärt om.

Det är nog som RickardG skrivit att recensenten har recenserat utifrån att de primärt ska användas som handsfree. Ska man ha ett par lurar för flyg och tåg-resor är Bose-lurarna utmärkta. Jag har aldrig sett en recension tidigare som ger andra lurar än Bose högsta betyg för brusreduceringen..
 

dino_81

Medlem
Är väldigt nöjd med mina nya QC25 (precis som med mina gamla QC15) framförallt eftersom de sitter så bra över öronen.

Jag är ingen expert på ljud varpå jag inte kan avgöra hur "bra" ljudet är i förhållande till vad som anses fulländat men ljudet är på inget sätt dåligt.

I ärlighetens namn är det inte ljudkvalitén i denna typ av hörlurar som har högst prioritet för mig - jag använder mina brusreducerande hörlurar nästan uteslutande ombord på flygplan och är nöjd om de tar bort omgivningens sorl, motorernas oljud och att jag kan lyssna på min ljuskälla utan att störas.

Instämmer dock med M3 när det gäller att prata i telefon, gjorde detta här hemma precis när jag fått hörlurarna och det var ingen angenäm upplevelse.

Rekommenderar QC25 varmt!
 
Last edited:
Toppen