Bose lanserar nya QuietComfort 20

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jonas C, 6 Juni 2013.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bose släppte häromdagen en ny modell av brusreducerande hörlurar, vid namnet QuietComfort 20. Dessa är företagets första in-Ear hörlurar med aktiv brusreducering, och blir således även företagets minsta NC hörlurar någonsin.

Prislappen ligger på samma nivå som dagens QC3 och QC15 hörlurar, dvs ett rekommenderat butikspris på 2899kr.

Mer info finns i denna länk: Bose Quietcomfort 20 Android - Humlegårdsgatan 20 (Lars Bengtsson ljud/video i Stockholm AB)

(foto: Bose)

För min del ska det bli mycket intressant att testa nya QC20. Brukar varva mina QC15 med mina Triport in-Ear, och har än så länge varit väldigt nöjd med kvalitén på dessa. Huruvida QC20 håller samma mått som de befintliga hörlurarna i QC serien återstår att se, men jag tycker personligen att prislappen ligger lite på överkant med tanke på att det trots allt är ett par in-Ear hörlurar.

Last edited: 6 Juni 2013
  2. Johan_G

Johan_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt så är det trots allt ett par in-ear-lurar, jag tror att de ganska snart kommer ramla ner några hundringar under de andra Boselurarna. Men hur som helst så är det fränt att man har lyckats klämma in NC i ett par in-ear.

3. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    3000:- för ett par in-ear-lurar.
    Jag hade behövt ganska många glas whisky för att klara av ett sådant köp. :p

7 personer gillar detta.
  4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För en som kört Etymotic Research-lurar i flera år så tycker jag inte detta pris är speciellt högt. Dock undrar jag om de någonsin kan slå ett par Etymotic. Finns inga lurar jag stött på som dämpar bättre än dem och man kan sova på sidan med dem. Jag har aldrig förstått varför Bose har fått sådan status bland frequent flyers, när det finns så mycket bättre där ute till lägre kostnad än ett par QC3 eller QC15. ;)

1 person likes this.
  5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    NC i in-ear har funnits i många år från flera tillverkare.

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag antar att det handlar om vilka associationer som Bose har byggt upp med sitt varumärke, på samma sätt som att det finns godare skumpor än Dompa, men att den allmänna uppfattningen är att de är den bästa.

Jag själv är dock väldigt förtjust i Bose, och skulle inte tänka mig att gå över till ett annat märke, även om ljudet må vara aningen bättre som hos Bower&Wilkins.

Precis, dessa är knappast någon nyhet. Sony och Panasonic har erbjudit dessa i flera år. Problemet är däremot att dessa knappast har kunnat matcha prestandan hos ett par ordentliga NC hörlurar, vilket gör det att det ska bli intressant att se om Bose har lyckats med detta.

1 person likes this.
  7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmmm nufår man kolla vad dessa kostar i japan.

8. Jag har kollat och det finns inte än.

9. Bose är billigt i USA, QC20 kostar USD300, vilket är ca 2KSEK beroende på moms.

10. Mr.White

Mr.White Medlem

Billigt vette tusan, men billigare möjligt ;)

WBX och Dreamliner gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!