Borttappat Miles & More-kort

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av jdb264c, 18 Maj 2013.

1. jdb264c

jdb264c Medlem

Hej!
    Precis lyckats slarva bort mitt MMkort (Frequent Traveller) i New York och på hemresan imorgon har jag rätt lång tid i Frankfurt. Det borde inte vara några problem att komma in i loungen mha passet eller?

2. Tockstew

Tockstew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skriv ut en skärmdump på din inlog på m&m.

Tock

3. jdb264c

jdb264c Medlem

Klokt, det gör jag, tack!

4. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Status burkar stå på biljetten, så det skall inte vara några problem att komma in i loungen om du har giltig biljett.

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I vissa fall brukar det stå M/M på boardingkortet, trots att man har status hos M&M. Ser lounge personalen vilken status man har när de scannar boardingkortet, eller måste man visa upp sitt FTL/SEN kort?

6. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borttappat Miles & More-kort

I FRA/MUC har jag i princip aldrig behöv visa kortet. Räcker med BP. På outstations vet jag ej.

7. På Senator Lounge i Munchen fick jag visa mitt EBG kort varje gång trots att numret var inlagt i bokningen (och på bordingkortet) vid fyra sista besök.

8. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske är de mer misstänksamma mot *G än mot HON/SEN/FTL?

9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig behövt visa något kort i en Lufthansa lounge, varken i FRA, MUC, HAM eller DUS. Enda gången jag behövt visa kort var i DXB, men då reste jag inte på ett Lufthansa BP. Hos Austrian och SWISS har jag dock behövt visa upp kort.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!