Bortfall av kabintryck på SAS B737-600

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Alf, 28 Januari 2013.

1. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Planet är snart 14 år så det börjar bli dags att det får gå vidare.

3. Mauricio

Mauricio Medlem

Land:
    Norge Norge
    Kan berätta att nyare flygplan av olika modeller lider av samma problem, bland annat Boeing 717-200 och Airbus 320.

Enligt rapporten berodde felet på förslitningar i HSVn, dessa jammar rätt ofta (även på Airbus 320 med CFM56, har själv gjort non scheduled maintenance på dessa) Då kollas spel och onormala förslitningar. I det här fallet löser man problemet med att ventilen inspekteras vid varje B-check. Kan dock förstå om passagerare blir nervösa när maskerna kommer ut och med en hastig sjunkhastighet, jag hade nog också börjat svettas lite om jag inte var med i cockpit och såg vad som hänt.

4. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan det inte bero på att B736 tack vare sin låga vikt ofta flyger högre än andra plan? Vad jag sett på FR24 är det ganska vanligt att dom flyger på FL390-410 när de flesta andra håller sig kring FL340-390.

5. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant läsning. LN-RPS har jag åkt med ett stort antal gånger genom åren, men som tur är inte just denna gång... ;)

6. Mickey

Mickey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    står så här i rapporten:

7. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De gröna landningarna med andra ord?

8. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig råkat ut för att syrgasmaskerna ramlar fram. Hur vanligt förekommande är det egentligen?

9. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är mycket ovanligt, sett till den mängd flygningar som genomförs varje dag.
    14 år är ingen hög ålder för ett trafikflygplan. 737 är utvecklad för ett långt "service life" med många start och landningar.
    Med nuvarande nyttjande grad borde SAS börja ersätta 737-600 flottan från 2018-2020.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!