Bortappad webbokning - flygresa körd?

Diskussion i 'Övrigt' startad av billy_k, 16 Oktober 2013.

1. billy_k

billy_k Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Smått desperat nu. Bokade reguljär flygresa för familjen online och har inte kvar någon form av bokningsbekräftelse/iterary/e-ticket/bokningsnummer .Minns inte ens vilken sajt resan bokades på. Hur körd är den resan?

Flygningen skall gå mellan Göteborg-Graz med en mellanlandning nånstans i tyskland, troligen münchen.
    Jag vet att vi bokade resan den 4 juli i år och att avgång är 26 eller 27okt 2013 för att gå retur den 3 nov. Lufthansa står för flygplanen om jag minns rätt.

Har ni några detektivtips?

mvh
    kasper

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Kontakta Lufthansa skulle jag ha gjort, de borde kunna hitta bokningen på något sätt om det är dom du ska åka med.

3. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa borde väl i så fall kunna hitta bokningen på namn/personnummer?

4. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur betalade du? Borde stå på ett kontoutdrag vilken resebyrå. Kontakta sedan resebyrån och be om e-ticket-nr.

5. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1

Står det ingen information i internetbanken så gå då till banken. De har garanterat dessa uppgifter.
    Problem löst. :)

6. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kolla upp kontoutraget. Jag antar att du betalade med någon typ av betal- eller kreditkort.

Edit: Nemo hann före.

Last edited: 16 Oktober 2013
  7. billy_k

billy_k Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kontaktade banken och de ledde mig till supersavertravel som jag ringer imorgon.
    Tack gott folk - nu kan jag sova lite bättre inatt...

En gång noshow - aldrig mera noshow.

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Annars räcker det väl bara med att du slänger fram passet vid incheckningsdisken. Man brukar inte behöva uppge några bokningsnummer då.

9. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller att hitta till rätt disk och rätt dag i och för sig.

2 personer gillar detta.
  10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så länge man vet datumet så ska det inte vara något problem. Men då det är Lufthansa så förmodar jag att det är SAS diskarna som gäller. :)

Ett tips till OT är att skaffa Tripit eller någon motsvarande tjänst, så slipper man stå ut med dessa problem i framtiden.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!