Senaste nytt

Borde jag skaffa ett Diners ?

fcx

Medlem
har du sagt a så får du säga b :D
Vad har du räknat med?
Köp på Coop som leder till att man triggar 21.000 bonusen eller ? Ser gärna en uträkning

Ja, det var kanske onödigt kortfattat :)

"21000-dubbleringen" har inget med det hela att göra.

Coop-kortet fungerar inte som de SAS-brandade korten, där man får en poängöverföring varje månad baserat på förra månadens inköp. Istället så är det så att när man handlar med Coop-kortet så får man en Coop-poäng per spenderad krona*.

Dessa Coop-poäng kan man sedan få överförda till Eurobonuspoäng, men växelkursen mellan Coop-poäng och Eurobonuspoäng är beroende på hur många poäng man växlar vid ett givet tillfälle. Bäst utväxling får man vid 6 0000 Coop-poäng

* handlar man på Coop kan man få ännu mer poäng, men det ingår inte i min kalkyl.

tl dr: Du får 16,67 poäng per 100 kronor, men du får bara in det på Eurobonuskontot varje gång du handlat för 60 000 kronor.
 

RickardG

Medlem
Ja, det var kanske onödigt kortfattat :)

"21000-dubbleringen" har inget med det hela att göra.

Coop-kortet fungerar inte som de SAS-brandade korten, där man får en poängöverföring varje månad baserat på förra månadens inköp. Istället så är det så att när man handlar med Coop-kortet så får man en Coop-poäng per spenderad krona*.

Dessa Coop-poäng kan man sedan få överförda till Eurobonuspoäng, men växelkursen mellan Coop-poäng och Eurobonuspoäng är beroende på hur många poäng man växlar vid ett givet tillfälle. Bäst utväxling får man vid 6 0000 Coop-poäng

* handlar man på Coop kan man få ännu mer poäng, men det ingår inte i min kalkyl.

tl dr: Du får 16,67 poäng per 100 kronor, men du får bara in det på Eurobonuskontot varje gång du handlat för 60 000 kronor.
Ett litet tillägg bara, och det är att åtminstone för mig är möjligheten att kunna få Eurobonuspoäng för alla räkningar jag betalar som är en av de allra största fördelarna med kortet, och det helt utan avgifter!

Som sagt är 16,67 poäng för 100kr lite av ett worst case. Det bästa vi sett hittills är väl de som handlat på Coop för 21000kr och sedan hoppade på kampanjen i somras, då blev det 80 poäng per hundralapp.
 
Toppen