Bora Bora - om jag bara hittade.....

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Bamsefar, 27 Januari 2018.

1. Bamsefar

Bamsefar Medlem

Hallå, som tokig i Hawaii så har jag en viss benägenhet att hamna på Maui. Men jag har faktiskt även en djup önskan om Bora Bora. Men jag hittar aldrig någon vettig flygbiljett när jag letar. Nu skall det erkännas att jag, lika väl som jag tydligen alltid väljer just Maui, bara tittar någon gång om året och då för perioden November.

MEN

Nu tänkte jag försöka lite mera, och då insåg jag att detta forum måste vara den perfekta platsen att fråga hur man enklast får tag i vettiga business class biljetter till ja andra sidan jordklotet och Bora Bora (som förvisso kräver att man flyger in på Papetee eller vad ön nu heter osv). Dvs finns det någon perion som är "enklare" att åstadkomma en resa? Är November fel period helt enkelt?

rosenstam gillar detta.
  2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad menar du med vettiga businessclassbiljetter? Vettiga som i lågt antal byten, eller vettiga som att de inte får kosta över x kronor, eller vettiga som i att resan inte ska ta över x timmar eller något annat?

Och baserat på vad du har hittat själv när du sökt, vad är det som du inte är nöjd med där och skulle vilja ha bättre?

palmen, hg1980 och jsn gillar detta.
  3. Bamsefar

Bamsefar Medlem

Bra fråga: Förhoppningsvis flygbart från Stockholm på en smäll - dvs inte 511 byten, och inte toklånga stayovers.

När jag tittar på det så slutar prislapparna för en person runt 60.000 sek - och då bangar jag då jag får två personer till Maui för det priset.

Gustav Berggren och Jakob Österberg gillar detta.
  4. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    palmen gillar detta.
  5. Det enklaste är:
    SAS till LAX, byte till Air France eller Air Tahiti till Papeete. Därifrån propellerflyg till Bora Bora
    NOTERA: dyrt

Mellandyrt
    Air France till PPT via CDG och LAX
    Air Tahiti från CDG via LAX till PPT
    Därifrån till Bora Bora

Billigt, men långt
    Qatar via Doha och Auckland/Melbourne/Sydney till PPT med val av Air New Zealand eller Virgin Australia
    Kostar 24.000kr som är sjukt bra pris, men tar lång tid

Gus, h9kh9k, Ormen och 6 andra gillar detta.
  6. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Singapore Airlines ligger på ca 26000 kr till Auckland. Vi åkte i påskas, ARN-FRA-SIN-AKL-PPT där sträckan AKL-PPT var med Air New Zealand. Pris ca 36000 kr. Därefter som nämnts, propeller med Air Tahiti till Bora Bora.

lillemannen och squeezen gillar detta.
  7. Homer

Homer Medlem

Går även att flyga med Hawaiian Airlines från HNL till PPT

Du glömde den ultradyra varianten
    Flyg raka vägen till Bora Bora med Four Seasons - BusinessClass.se

Last edited: 29 Januari 2018
    Gus, johhenrik, FF#1 och 2 andra gillar detta.
  8. Silverfux

Silverfux Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle inte United börja flyga LAX-PPT (Los Angeles-Thahiti) har för mig att jag läste att de börjar flyga från mars 2018 men kan ha sett i syne :)

9. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo det stämmer

10. Homer

Homer Medlem

Jakob Österberg och Tonton gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!