Senaste nytt

Bonusresa Star Alliance med EuroBonuspoäng med Infant och barn?

Berglund

Medlem
I utgångsläget ogillar jag alla typer av fusk och oärligt beteende.

Men, i det här fallet tror jag att väldigt få skulle kolla infantens födelsedata. Och är det någon som skulle ställa följdfrågor, vad tror du själv skulle hända om du då spelade helt ovetandes, oförstående och dum? Eftersom födelsedata kommer stämma för dig och din fru, vad händer om man då säger
"nää, det måste ha blivit fel, så skall det ju inte vara???!!! Det här är min son, visa upp barnet, och sedan passet och säga att passet är rätt och att du inte har en en aning om varför deras system visar fel..." Hur cool klarar du av att vara i en sådan situation?
 

Gus

Medlem
I utgångsläget ogillar jag alla typer av fusk och oärligt beteende.

Men, i det här fallet tror jag att väldigt få skulle kolla infantens födelsedata. Och är det någon som skulle ställa följdfrågor, vad tror du själv skulle hända om du då spelade helt ovetandes, oförstående och dum? Eftersom födelsedata kommer stämma för dig och din fru, vad händer om man då säger
"nää, det måste ha blivit fel, så skall det ju inte vara???!!! Det här är min son, visa upp barnet, och sedan passet och säga att passet är rätt och att du inte har en en aning om varför deras system visar fel..." Hur cool klarar du av att vara i en sådan situation?
Jag klarar nog av att vara ganska cool i en sådan situation men frågan är om det spelar någon roll hur cool man än är. Det är många olika flygbolag som vi flyger med och även om inte alla bolag kollar snart datumen på biljetten och passet stämmer så räcker det ju att ett bolag gör det och sätter stopp för resan.
 

Berguv

Medlem
Hej,
Snackade med Tallin idag för att boka Thai Phuket star award med Amex 241 för mig och fru samt infant in lap för dotter.

Agenten sa att infant kostar som barn 2+ dvs fullpris poäng. Denna tråden verkar tycka annat, något som vet om det ändrats sedan det skrevs här?
 

Kris

Medlem
Ring igen, barn är nästan gratis in-lap under 2 år
Yes! Det var ju ett galet svar du fick där från Estland. +1 på ring igen.

Kollade snabbt en gammal bokning. Som referns, betalade för något år sedan 187kr för infant Köpenhamn-Toronto med Air Canada vid utnyttjande av 2-4-1.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Undrar om det blev ett missförstånd. Agenten kanske avsåg att det blir fullt pris för infant, dvs att det inte blir 241-rabatt där?
 

Xilan

Medlem
Hej,
Snackade med Tallin idag för att boka Thai Phuket star award med Amex 241 för mig och fru samt infant in lap för dotter.

Agenten sa att infant kostar som barn 2+ dvs fullpris poäng. Denna tråden verkar tycka annat, något som vet om det ändrats sedan det skrevs här?
Betona att det är infant utan eget säte, så ska det vara i princip gratis.
Undrar om Tallin kanske har nyanställt och har medarbetare som inte är helt uppdaterade på alla regler? Jag har också fått lite märkliga svar på sistone.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kris

Medlem
Solved: Första agenten hade inte koll eller så var det ett missförstånd. Bokad och klar, Infant kostade 28 SEK i skatt...

Första agenten pratade typ Oxford-engelska, fick känslan av att jag inte talade med någon i Tallin...
Gött att det ordnade sig. 28 pix är ju att klara...:) Nästan som att jag känner mig skörtad på de 187kr jag betalade. :eek:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Berguv

Medlem
Jupp. Nu skall jag bara klura ut hur jag skall boka om så jag slipper Thais 777 med gammal kabin på nervägen... *tänkteintepådet*
Brokigare flygplansflotta får man leta efter.
 
Toppen