Senaste nytt

Bonusresa Star Alliance med EuroBonuspoäng med Infant och barn?

Kris

Medlem
Kan någon bekräfta att Star Alliance-bokningar med Eurobonuspoäng fortfarande kostar:
0-2 åringar utan eget säte: 0 poäng + skatter och avgifter
2-11 åringar: 100% poäng + skatter och avgifter som för vuxna
Precis som doktorn säger så stämmer det för 0-2åringar. Har provat själv. Smärtfritt ☺
 

Samosaguas

Medlem
Om jag bokar online en bonusresa med SAS för mig och min fru med Amex 2-4-1, kan jag då imorgon ringa till Tallinn och lägga till vårt infant i bokningen? Eller kommer det kosta 150 kr i ändringsavgift?
När jag la till vår infant till en Amex 2-4-1-bokning med SAS för någon månad sedan fick jag endast betala 140 kronor som på kvittot låg som skatter och avgifter.
 

bankb

Medlem
Lyckas inte hitta svaret på min fundering i nån annan tråd så provar här.

Tillkommer det någon kostnad när man lägger till en infant på en Award bokning? Skatter och avgifter? Eller är det helt kostnadsfritt?
 

bankb

Medlem
Såklart, klantigt av mig att inte speca mer.

Har en bokning via Tallin med Thai, så EB och 2-4-1. Frun och vår treåring som är inbokad.

Sen behöver jag köpa en biljett själv för att komma på samma flyg.

Kostar ju 6000 kr att ha med infant på köpt C biljett, vilket är ett skämt i sig.

Så tänkte addera infant på fruns awardresa.

Egentligen två funderingar,

1. Vad kan det kosta?
2. Tillåter dom att en vuxen reser med barn och infant på awardbiljett?
 

Dr. Miles

Expert
SAS EuroBonus debiterar inte poäng för infant (under 2 år) som inte tar upp eget säte. Detta gäller oavsett SAS/Wideroe award eller Star Alliance award.

Däremot får ni betala skatter för infant i bonusresabokningen.
 

HCW

Medlem
Har för mig aldrig handlat om mer än några tior, en hundring på sin höjd, för infant - gäller såväl SAS som Star Alliance.
 

bankb

Medlem
Aha, är det så mycket lägre skatter och avgifter för infant? För den "vanliga" biljetten kostar ju ändå 2500 i skatter och avgifter.
 
Toppen