Bonusresa Star Alliance med EuroBonuspoäng med Infant och barn?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FF#1, 2 Februari 2014.

1. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När man bokar bonusresa med SAS så kostar ju barn 50% av poängen, infant brukar kosta nån krona i avgift.

Men hur är det om man bokar med andra *A bolag, tex. Lufthansa eller Austrian?

Vad kostar barn och infant?

Blir det saftiga bränsletilläg?

2. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha, så det är samma regler som gäller även med parter award eller vad det nu heter när man åkern med annan i *A?

3. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt min erfarenhet har det varit samma regler med *A

4. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag hittills inte bokat bonusresor med andra bolag än SAS, men om de kör med samma policy så är det ju riktigt bra värde för poängen om man jämför med att betala för motsvarande resa.

5. Martin Torstensson

Martin Torstensson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringde SAS om just denna fråga häromdagen då jag själv funderar på att boka med familjen. När man flyger award på andra *A-bolag med EuroBonus-poäng kostar infant in lap 0 poäng men man betalar skatter och avgifter som iof är rabatterade mot "vuxenbiljetterna", vilken rabatt som där gäller kunde inte SAS kundtjänst svara på. Barn (over 2 år) i eget säte är samma pris i bade poäng och skatter/avgifter som vuxen.

6. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp 50% på award resor för barn gäller endast SAS flighter...tyvärr

7. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan någon bekräfta att Star Alliance-bokningar med Eurobonuspoäng fortfarande kostar:
    0-2 åringar utan eget säte: 0 poäng + skatter och avgifter
    2-11 åringar: 100% poäng + skatter och avgifter som för vuxna

8. Ja
    Nej, skatterna är för child passenger.

Xilan gillar detta.
  9. Gus

Gus Medlem

Om jag bokar online en bonusresa med SAS för mig och min fru med Amex 2-4-1, kan jag då imorgon ringa till Tallinn och lägga till vårt infant i bokningen? Eller kommer det kosta 150 kr i ändringsavgift?

10. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Vet ej... Jag gjorde en motsvarande bokning förra året, men chansade inte och ringde följaktligen in min bokning till Tallinn.

Hypotes;
    Tekniskt sätt (som jag förstått det)är ju infant in lap bara en add on (namnbyte) till befintlig person, så du borde max åka på 150spänn. Övriga får gärna rätta mig här om jag har fel. Baserar min teori på att namnet/namnen trunkeras när man bokar med infant in lap om namnen är långa. (Max 30bytes eller nått?) D.v.s. infant är helt inkorporerad i den vuxnas bokning.

Om du är rädd för att platserna försvinner är det ju en billig garanti.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!