Bonusresa Paris-Seoul-Khabarovsk t/r, räknas det som intra Europa?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Dr. Miles, 8 April 2012.

1. Asiana Airlines flyger till europeiska destinationer som London, Paris, Frankfurt, Istanbul och Khabarovsk(KHV) & Yuzhno-Sakhalinsk(UUS).

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Min fråga är, kommer t ex Paris-Seoul-Khabarovsk t/r med EuroBonuspoäng att räknas som intra Europa award?
    Jag är inget emot att betala 60.000 poäng för Business clas eller 80.000 poäng i First class för en sådan resa.

För er information, bmi Diamond Club räknar routing ovan som intra Europa(mer exakt är Zone 1 till Zone 2), så länge man utför resan helt. (inte hoppa av i Seoul)

Countries in Star Alliance award zones
    Star Alliance Award chart

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Om det stämmer borde man väl kunna boka 2 firstclass tur och retur till Australien/Nya Zeeland för 80k + 145k (225k istället för 240k), om man själv fixar en tur och retur mellan ICN och KHV/UUS.
    Eller tänker jag fel?

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket bra fråga. Finns det någon mer direkt rutt på sträckan? Isåfall kan de nog hänvisa till att man bör flyga den istället.

Jag skulle tro att detta kanske blir beroende av vilken agent man pratar med. Får man rätt agent bör det gå...

4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Får man verkligen lov att byta plan i en zon med högre poängtal? Det var generöst.

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är inte en giltig rutt för Eurobonus.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan du utveckla lite mer? Du har säkert rätt, men jag vill gärna förstå varför den inte är giltig med EuroBonus.

7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. Jacob

Jacob Medlem

Nej det får man inte, eller ja det får man förstås men då kostar det därefter.

Flyger man till Khabarovsk med byte i Seoul så gäller poängsumman för Seoul.

9. Det är väl tur det egentligen. Annars hade alla bosatta i Australien kunnat välja South African Airlines för att komma till Nya Zeeland... I.om att dem bara flyger i motsatt riktning....så hade du tagit dig runt jorden innan... SYD-JNB-GRU-AKL... eller liknande...
    Nu existerar väl kanske inte en sådan linje, jag bara raljerar lite över fenomenet:p

10. Det är inte det som är problemet.
    Min fråga handlar om den kortaste möjlg rutten som är tvungen att flyga via andra zon.
    I ditt fall kan man faktiskt flyga mellan Sydney och Auckland direkt med Air New Zealand och SAS EuroBonus har inget skäl att acceptera routing som Sydney-Bangkok-Auckland.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!