Senaste nytt

Bonusresa med SAS till New York nästa sommar

P.E.

Medlem
Måste ju vara ännu sämre business att fylla upp C kabinen med massa SAS anställda på ID biljetter!!

Hela konceptet med ID-biljetter är att de kommer med OM det finns plats, någon på ID-biljett ska aldrig kunna putta bort någon "vanlig" passagerare från C eller annan kabin. ;)
 

flying

Medlem
Hela konceptet med ID-biljetter är att de kommer med OM det finns plats, någon på ID-biljett ska aldrig kunna putta bort någon "vanlig" passagerare från C eller annan kabin. ;)

Precis min poäng!!! Vore det då inte bättre att i första läget släppa några fler awards biljetter. Så antalet tomma platser innan avgång är så få som möjligt!? Detta ur ett rent företagsekonomiskt perspektiv.
 

P.E.

Medlem
Det kan ju givetvis diskuteras, men vi ska inte blir för off topic nu.

Som ID-resenär så hoppas jag att antalet award biljetter inte ökar markant, i alla fall inte då jag ska ut :)
 

fleetheseen

Medlem
En fundering när jag läser denna tråden, amatör som jag är på EB....

Vad jag förstår det som så ingår inte skatter och administrativa avgifter när man bokar resa för sina EB poäng. Så, i praktiken, vad får man faktiskt betala i cash för en tur och retur till NY för sina ca 60 000 EB poäng som man faktiskt pungat ut med? Handlar det om tusentals kronor ändå? Med tanke på att NY är mitt favoritresmål så blev jag extra nyfiken på just denna sträcka... Någon som har erfarenhet av EB resor till NY?
 

Magino

Medlem
En fundering när jag läser denna tråden, amatör som jag är på EB....

Vad jag förstår det som så ingår inte skatter och administrativa avgifter när man bokar resa för sina EB poäng. Så, i praktiken, vad får man faktiskt betala i cash för en tur och retur till NY för sina ca 60 000 EB poäng som man faktiskt pungat ut med? Handlar det om tusentals kronor ändå? Med tanke på att NY är mitt favoritresmål så blev jag extra nyfiken på just denna sträcka... Någon som har erfarenhet av EB resor till NY?

Reser du med SAS till EWR från ARN i ekonomi kommer det gå på 60.000 poäng och ca 292kr i skatter och avgifter. Flyger du via CPH så hoppar skatterna och avgifterna upp till ca 566kr
 
Last edited:

Filip

Medlem
Ja nu är det stört omöjligt att boka en resa till USA oavsett SAS destination. När vi åkte dit förra sommaren så var det inga problem att boka i januari. Hoppas verkligen de släpper fler biljetter, men det ser mörkt ut :-(
 

EBGGOT

Medlem
OT: Kolla SAS till BKK då - inte en plats i varken DEC-JAN-FEB sista jag kolla. Riktigt tråkigt att det inte finns fler award med SK....
 

Homer

Medlem
OT: Kolla SAS till BKK då - inte en plats i varken DEC-JAN-FEB sista jag kolla. Riktigt tråkigt att det inte finns fler award med SK....

Jag gjorde just det eftersom jag funderade på att ändra min bokning, det finns hyfsat med platser dit även några i C,
den 11e december finns det 2st i C.
Tillbaka finns däremot inte mycket , en del i december men inget i Jan el feb.
Att det inte går att blanda klasser försvårar användandet av 2-4-1 kraftigt...
 

Filip

Medlem
FYI

Så är så gott som samtliga Eurobonusplatser slut i juni 2013 till Washington, Chicago och New Y enligt SAS EB kuntjänst. Det gick snabbare än vanligt i år. Det kommer mao inte släppa fler senare.
 
Last edited:
Toppen