Senaste nytt

Bonusresa med SAS till New York nästa sommar

Hall

Medlem
Det är ju löjligt dåligt med C biljetter överhuvudtaget, hjälper ju inte mycket om de släpps senare när man har tänkt ta med sig familjen och behöver planera i tid :(

Det är ju förhållandevis få C-platser på planen så det är inte så konstigt. Klart de vill kunna ta så många som möjligt av betalande C. Måste ju vara en extremt dålig ide att fylla C med massa gnälliga EBG:s på award ett år i förväg. :D
 

Storsteffe

Medlem
Det är ju förhållandevis få C-platser på planen så det är inte så konstigt. Klart de vill kunna ta så många som möjligt av betalande C. Måste ju vara en extremt dålig ide att fylla C med massa gnälliga EBG:s på award ett år i förväg. :D

Jo så kan det ju vara :) men å andra sidan kommer iaf de flesta av mina poäng från betalda resor i C över pölen så tror att det inte blir nån bra affär i längden då det finns alternativ för framtida resor. Behöver bara två C biljetter då jag tänkte skicka 3 ungar i Eextra men det är i princip omöjligt att pussla ihop på nått vettigt sätt.
 

darkcho

Medlem
Its the same from Norway to USA (tried all their destinations in june). Economy is sometimes available but hard to find, Eco+ and Business is not available at all. If you got the points, try the other Star Alliance carriers (with some cash for fuel and airport transfer).
 

agehall

Medlem
Det är fullt möjligt att det inte släppts så mycket awardplatser till US än. Det kan mycket väl dyka upp om några månader.
 

flying

Medlem
Det är ju förhållandevis få C-platser på planen så det är inte så konstigt. Klart de vill kunna ta så många som möjligt av betalande C. Måste ju vara en extremt dålig ide att fylla C med massa gnälliga EBG:s på award ett år i förväg. :D

Måste ju vara ännu sämre business att fylla upp C kabinen med massa SAS anställda på ID biljetter!!
 

Stefan62

Medlem
Om inte SAS är enda alternativet och man tycker att ett byte är ok så antar jag att möjligheterna ökar med t ex LH/LX, men då måste man ju köra agent-rouletten igen...
 

Nystrom

Medlem
Min erfarenhet av bonusplatser över Atlanten med SAS är att man regelmässigt har två i C och fyra i Y. Precis som några skriver i tråden så är det lättare att hitta platser om man "studsar" på vägen, t ex via CPH eller OSL. Vill man åt de attraktiva platserna i C så måste man nog vara ute i väldigt god tid.....
 

Stefan62

Medlem
Det är ju förhållandevis få C-platser på planen så det är inte så konstigt. Klart de vill kunna ta så många som möjligt av betalande C. Måste ju vara en extremt dålig ide att fylla C med massa gnälliga EBG:s på award ett år i förväg. :D

Samtidigt är det ju rimligt att man kalkylerar med att en viss procent av alla bonus-poäng verkligen kommer att nyttjas till resor och då är det ju inte orimligt att det är till en attraktiv destination.

För några år sedan kunde man läsa i tidningar att om alla bonus-poäng verkligen skulle falla ut i bokningar så skulle många flygbolag få problem pga negativt "cash-flow". Men självklart kan man tycka att 2 C-platser per flight i genomsnitt är väl lite.
 

Mr.C

Medlem
Måste ju vara ännu sämre business att fylla upp C kabinen med massa SAS anställda på ID biljetter!!

Är inte flygen väldigt välfyllda och bokade på sommrarna? har för mig att i andra trådar skriver folk om att det är så överbokat i Eco på sommrarna så att OT och gateupgrades är att föredra. Förstår helt om SAS vill sälja så mycket riktiga biljetter som möjligt, i eco eller inte så tjänar dom ju mer pengar på de än på en bonusresa i C.

Men har man status tror jag nog du blir uppgraderad om du har en eco biljett... mindre poäng och ändå C. inte "bokat" men stor chans...
 
Toppen