Senaste nytt

Bonusresa med förhinder

Tack Dr.Miles.
Jag får göra det. Det blir nog långa två veckor här, så ju bättre vi kan ha det desto snabbare går tiden hoppas jag.
 

aldrighemma

Medlem
Kan jag kombinera de bägge - och hur löser jag det?
Som jag läser villkoren för Amex Elite (vet inte vilket amex du har) så går det faktiskt att kombinera för att nå högre ersättning, så länge ersättnigen inte överstiger dygnkostnaden i ditt fall:

"11. Dubbelförsäkring och återkrav: Om samma intresse har försäkrats mot samma risk hos flera försäkringsbolag, är varje försäkringsbolag ansvarig mot den försäkrade som om det bolaget ensamt meddelat försäkring. Den försäkrade har dock inte rätt till högre ersättning sammanlagt från bolagen än vad som svarar mot skadan. Överstiger summan av ansvarsbeloppen skadan, fördelas ansvarigheten mellan försäkringsbolagen efter förhållandet mellan ansvarsbeloppen. I samma utsträckning som ersättning utbetalas av Försäkringsgivaren, övertar Försäkringsgivaren rätten att återkräva utbetald ersättning av den som ansvarar för skadan eller från annan försäkring."
 
Jo, jag såg också det, och jag får fråga vad skillnaden i ersättning är emellan elit och min hemförsäkring. Sen känns det lite knöligt att ha det uppdelat, men det borde väl gå det med.
 
Uppföljning:
Sambon mår mycket bättre och är ute ur sjukhuset.
Vi bor på lägenhetshotell i utkanten av Chinatown. Separat lounge med kök och tvättmaskin är väldigt skönt när vi tillbringar så mycket tid på rummet.

Jag vill framför allt tacka @Dr. Miles och @sepbemi för att de peppade mej att försöka få ombokat min awardbiljett.
Vi är nu bokade i första klass med Singapore airlines hem den 19e. Vi hade en himla tur att det fanns bokningsbara biljetter då, för sen så ser det kört ut. Försäkringbolaget blev förstås väldigt glada att slippa punga ut med två enkelbiljetter SIN-CPH varav den ena i business.

Pga att vi blev rusade från läkarens kontor på Changi airport till en väntande ambulans så blev det ingen tid att ta ut den incheckade väskan. Jag blev briefad om vart jag skulle vända mej för att få den medan jag halvsprang efter båren.

Två dagar senare hade jag tid att åka till Changi och hämta den. Då fick jag kontakt med en person på Singapore Airlines Customer Service som hjälpte mej med att boka om biljetterna (sen behövde SAS releasa poängen till dem, men att platserna redan var bokade var eventuellt en fördel?).
Hon kom även förbi sjukhuset och hälsade på och när vi kommit till ro på hotellet dök helt plötsligt en fruktkorg upp från Singapore Airlines, maken till service alltså!

I kort skulle jag säja att om man måste bli sjuk på resan så finns det värre ställen än Singapore att bli det i!
 

Ano

Medlem
Då fick jag kontakt med en person på Singapore Airlines Customer Service som hjälpte mej med att boka om biljetterna (sen behövde SAS releasa poängen till dem, men att platserna redan var bokade var eventuellt en fördel?).
Hon kom även förbi sjukhuset och hälsade på och när vi kommit till ro på hotellet dök helt plötsligt en fruktkorg upp från Singapore Airlines, maken till service alltså!

Sådant blir man ju på riktigt glad av att läsa :)
Skönt att det också är på bättringsvägen, hoppas resan hem går bra för er.
 
Uppföljning:
Sambon mår mycket bättre och är ute ur sjukhuset.
Vi bor på lägenhetshotell i utkanten av Chinatown. Separat lounge med kök och tvättmaskin är väldigt skönt när vi tillbringar så mycket tid på rummet.

Jag vill framför allt tacka @Dr. Miles och @sepbemi för att de peppade mej att försöka få ombokat min awardbiljett.
Vi är nu bokade i första klass med Singapore airlines hem den 19e. Vi hade en himla tur att det fanns bokningsbara biljetter då, för sen så ser det kört ut. Försäkringbolaget blev förstås väldigt glada att slippa punga ut med två enkelbiljetter SIN-CPH varav den ena i business.

Pga att vi blev rusade från läkarens kontor på Changi airport till en väntande ambulans så blev det ingen tid att ta ut den incheckade väskan. Jag blev briefad om vart jag skulle vända mej för att få den medan jag halvsprang efter båren.

Två dagar senare hade jag tid att åka till Changi och hämta den. Då fick jag kontakt med en person på Singapore Airlines Customer Service som hjälpte mej med att boka om biljetterna (sen behövde SAS releasa poängen till dem, men att platserna redan var bokade var eventuellt en fördel?).
Hon kom även förbi sjukhuset och hälsade på och när vi kommit till ro på hotellet dök helt plötsligt en fruktkorg upp från Singapore Airlines, maken till service alltså!

I kort skulle jag säja att om man måste bli sjuk på resan så finns det värre ställen än Singapore att bli det i!
Fantastiskt skönt att höra att det verkar gå bra för er och att han/hon mår bättre, lycka till på den fortsatta resan!
 
Toppen