Uppföljning:
Sambon mår mycket bättre och är ute ur sjukhuset.
Vi bor på lägenhetshotell i utkanten av Chinatown. Separat lounge med kök och tvättmaskin är väldigt skönt när vi tillbringar så mycket tid på rummet.
Jag vill framför allt tacka
@Dr. Miles och
@sepbemi för att de peppade mej att försöka få ombokat min awardbiljett.
Vi är nu bokade i första klass med Singapore airlines hem den 19e. Vi hade en himla tur att det fanns bokningsbara biljetter då, för sen så ser det kört ut. Försäkringbolaget blev förstås väldigt glada att slippa punga ut med två enkelbiljetter SIN-CPH varav den ena i business.
Pga att vi blev rusade från läkarens kontor på Changi airport till en väntande ambulans så blev det ingen tid att ta ut den incheckade väskan. Jag blev briefad om vart jag skulle vända mej för att få den medan jag halvsprang efter båren.
Två dagar senare hade jag tid att åka till Changi och hämta den. Då fick jag kontakt med en person på Singapore Airlines Customer Service som hjälpte mej med att boka om biljetterna (sen behövde SAS releasa poängen till dem, men att platserna redan var bokade var eventuellt en fördel?).
Hon kom även förbi sjukhuset och hälsade på och när vi kommit till ro på hotellet dök helt plötsligt en fruktkorg upp från Singapore Airlines, maken till service alltså!
I kort skulle jag säja att om man måste bli sjuk på resan så finns det värre ställen än Singapore att bli det i!