Senaste nytt

Bonusresa med annat Star Alliance-bolag

chazzie

Medlem
Jag kollade nu igen på sas.se och det visade sig till och med vara billigare, 100.000 för en round-trip Nordics - USA. Dock sökte jag på bonusresa och fick upp andra priser... Undrar om det är jag som är förvirrad eller SAS hemsida som spökat, nåväl, tackar å det djupaste för förklaringen, då återstår bara att räkna ut vilken rutt och vilket bolag man skall begagna =}
 

agehall

Medlem
Sökte du bonusresa för billigaste pris då? Numera envisas de ju med att man måste välja mellan bästa pris (riktig bonusresa) eller bästa tillgänglighet (cash+points).
 

chazzie

Medlem
Söker man på bästa tillgång så får man ett "pris" på 100.000p per riktning medan en sökning på bästa pris inte visar någon alls (kikade på ARN-SVG-IAH), så det kan vara så enkelt att jag inte sökt på "bästa pris" vilket jag antar är awardbiljetter medan "bästa tillgång" är delbetalning med poäng. Jag tror mysteriet börjar klarna!
 

agehall

Medlem
Japp, det låter som du sökt på bästa pris och då är det inte riktigt rätt att jämföra med vanliga awards.

FYI så verkar det inte finnas några awardplatser alls på SVG-IAH än. Jag har iaf inte sett några när jag tittade för några veckor sedan.
 

chazzie

Medlem
Jag misstänkte att så var fallet på den rutten, men jag siktar nu i första hand på att åka med ett annat bolag, även om det kan kosta lite extra, jag kommer nog längre fram att fråga om rekommendationer på vad man skall välja här =}
 

chazzie

Medlem
Absolut, jag har förkovrat mig i mången reserapporter, riktigt rolig läsning när man är less med sin trista lunchlåda på jobbet =}

Det som kan vara kruxet som rookie är att veta på vilka flighter och bolag man hittar mer eller mindre awardresor, dock är ANA tool en grym resurs för att söka fram tillgänglighet samt fördriva en hel kväll framför laptopen i soffan...
 

011430121

Medlem
Japp, det låter som du sökt på bästa pris och då är det inte riktigt rätt att jämföra med vanliga awards.

FYI så verkar det inte finnas några awardplatser alls på SVG-IAH än. Jag har iaf inte sett några när jag tittade för några veckor sedan.

Vår vän NotRyan har bokat bonus biljett SVG-IAD han lyckades få på första flygningen om jag inte har fel
 
Toppen