Senaste nytt

Bonusresa med annat Star Alliance-bolag

Stefan62

Medlem
Måste Star Alliance awards alltid reserveras via Eurobonus memberservice om man vill använda Eurobonus-poäng?
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Har du en bra resebyrå som du har personlig service och kontakt med så kan du alltid ge dem tillgång till ditt konto och nödvändig information, så kan de boka åt dig. Finns vissa på FT som har det så, men det är verkliga storresenärer så som 1st_traveller etc.
 

Stefan62

Medlem
Tack för svaren!

Följdfråga: Är jag hänvisad till svenska member-service eller kan jag välja annan - om det finns? Kan det vara en fördel?
 

chazzie

Medlem
Utan att ha svurit forumeden, men väl försökt göra hemläxan och flitigt läst på forumet funderar jag över prissättningen för bonusresor betalade med EuroBonus-poäng på övriga Star Alliance-bolag. Enligt den Award Chart jag hittar på sas.se så kostar en ToR Europa - Nordamerika 110.000p, men något liknande får man väl hosta upp för att boka en enkel med SAS på bara poäng? Är det för att man slipper betala bränsletillägg och skatter som SAS-biljetterna är så mycket dyrare? Eller har jag helt enkelt missuppfattat award chart:en? :cool:

Jag flyger inte väldigt mycket, men det brukar bli en eller två långresor per år och ibland lite korta turer också, så kombinerat med Diners och MasterCard kommer jag nog att nå upp i 110.000p inom inte allt för lång framtid vilja boka en bonusresa, då helst med något annat bolag, där jag kikat på t.ex. Air Canada ARN-LHR-YYC där platstillgången verkar god. En annan variant skulle vara BKK-AKL med Thai då man kan ta sig till Bangkok billigt och passa på att hälsa på kompisar.

Förhoppningsvis blev frågan någorlunda begriplig =}
 

agehall

Medlem
Ja, du får betala mer för att resa med ett *A-bolag i skatter och avgifter än om du åker med SAS. Sedan kan man inte heller använda AmEx 2-4-1-vouchern på *A.
 

chazzie

Medlem
Tack för snabbt svar! Jag är införstådd att det kostar mer med skatter och avgifter, men har jag förstått helt fel om det kostar mer poäng att åka t.ex. Europa-Nordamerika med SAS än med annat *A-bolag? I slutändan blir det dyrare med *A-bolaget eftersom man där måste ut med skatter+avgifter också.
 
Toppen