Senaste nytt

Bonusresa i First class med Star Alliance i Asien?

Dr. Miles

Expert
Ok, då får man alltså ta sig till NRT/ICN/PEK först... eller någon anna Japansk stad som har F.
ANA la ner alla First class linjer inom Asien för några år sedan.

Däremot jag har hört att de ibland kör Boeing B777-300ER(77W) med First class kabin till Hong Kong.
Men de säljer inte First class på denna sträcka och om Business class är överbokat så "uppgraderar" de folk till First class stolar.
 
Last edited:

Axelzon

Medlem
Man får väl vara vaksam på flighten BKK-HKG-BKK med Thai, ibalnd kör de samma maskiner som ARN/CPH-BKK, och då är first i en aningen gammal skepnad.
 

Dr. Miles

Expert
Man får väl vara vaksam på flighten BKK-HKG-BKK med Thai, ibalnd kör de samma maskiner som ARN/CPH-BKK, och då är first i en aningen gammal skepnad.

Jag fördrar i alla fall THAI First med gammal stol än United First.
Servicenivån på United First är helt enkelt icke-acceptabel nivå som First. :mad:
 

Dr. Miles

Expert
Både Asiana och United har F mellan Tokyo och Seoul.

Just det. Jag glömde Uniteds Tokyo-Seoul rutt.

Men har Asisan fortfarande First class mellan Seoul-Tokyo?
Jag har för mig att de slutade använda First class plan till den här rutten för några år sedan och jag trodde att Korean Air(Skyteam) var enda flygbolag(förutom United) som har First class kabin mellan Seoul-Tokyo.
 

Elsson

Medlem
Den finns kvar OZ 101/102 har F när den flygs med B747, men OZ 105/106 har inte F trots att flygs med B74E.

Det finns bra tillgänglighet på bonusplatser:)
 

rob74

Medlem
AHO:28715 skrev:
Jag fördrar i alla fall THAI First med gammal stol än United First.
Servicenivån på United First är helt enkelt icke-acceptabel nivå som First. :mad:

Håller med dig här, AHO. Fick ju tillfälle att oplanerat pröva United F till IAD i tisdags...
Jag tyckte stolen i fiskbenskonfiguration var helt ok och kändes inte så instängd som det kan bli ibland.
Däremot så kändes ombordservicen mera som Business Class - om man jämför med de asiatiska bolagen och Lufthansa.
Ska skriva om det i min kommande reserapport.
 

Jacob

Medlem
Jag fördrar i alla fall THAI First med gammal stol än United First.
Servicenivån på United First är helt enkelt icke-acceptabel nivå som First. :mad:
Håller med. Jag vet folk som brukar fråga kabinpersonalen vilken av de fyra huvudrätterna i första klass som inte serveras i business class, det finns en!

United First är på många sätt en ganska bedrövlig ursäkt för första klass. Mycket förstörs av amerikanernas sätt att jobba med uppgraderingar. Om ingen i första klass faktiskt betalat för det är det svårt att få ekonomi till någon vettig mat, dryck och servicekoncept. Däremot är nya första klass stolen helt OK, inte perfekt, men bra.

Sen ska väl sägas att Thai First inte heller är bäst i klass bland första klass produkterna, men nog är servicen ändå bättre än United.
 
Toppen