Senaste nytt

Bonusresa i First class med Star Alliance i Asien?

Dr. Miles

Expert
Det finns ju en fin exposé på sträckor som man kan åka, eminent sammansatt av Dr Miles på första sidan i denna tråd. Är det någon som vet om det är någon av de sträckorna intra-Asien som ofta/mycket sällan/aldrig har två platser som award (Eurobonus) lediga?
Singapore Airlines First class förutom på rutter Singapore-Jakarta och Singapore-Manila får man glömma om du planerar att boka med SAS EuroBonus poäng.
 

flonken

Medlem
Det finns ju en fin exposé på sträckor som man kan åka, eminent sammansatt av Dr Miles på första sidan i denna tråd. Är det någon som vet om det är någon av de sträckorna intra-Asien som ofta/mycket sällan/aldrig har två platser som award (Eurobonus) lediga?

Tokyo - Bangkok med Thai har väldigt bra tillgänglighet för 2 personer.
Tokyo - Singapore med ANA har mycket sällan tillgänglighet, men det finns.
 
Är det fler som noterat att sedan ett par veckor tillbaka så tycks Tokyo - Bangkok med Thai enbart erbjuda 1 award-plats i första klass? Först var alla platser borta (ca en vecka) och nu när de återuppstått så är det 1 person.
 

Dr. Miles

Expert
Under begränsad period ersätter Singapore Airline Airbus A330 flight på Singapore-Osaka Kansai (SQ618/619) med Airbus A380 (med First class kabin eller Suite vad de kallar).
Det är för att möta stor efterfrågan under japansk storhelg, "Obon".

Tidtabell: mellan 2017-AUG-11 och 2017-AUG-16

123.567
SQ618
Singapore SIN01:25 - Osaka KIX 09:05 388

123.567
SQ619
Osaka KIX 10:55 - Singapore SIN 16:40 388


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

oxxax

Medlem
Jag har problem att hitta flyg från Europa till Tokyo (som jag tänker boka om så fort Lufthansa släpper förstaklassbiljetter) utan byte i Norra Asien zonen. Tror ni SAS låter mig boka biljetter som ger 95 minuter mellan flyg Haneda-Narita? Jag kommer som sagt att avboka detta segment om Lufthansa släpper förstaklassbiljetter och gör de inte det så avbokar jag hela resan så därför är det inget problem i verkligheten. Eller är det möjligt att boka en resa till Singapore som börjar i Tokyo och slutar i Köpenhamn och som är ombokningsbar till en helt vanlig tur-och-returresa Köpenhamn-Singapore när Lufthansa har släppt förstaklassbiljetter? Eller kan jag välja en awardplats hos ANA som är waitlisted? Det är en Star Alliance award för Eurobonuspoäng utan 2-4-1 voucher det gäller.

Jag kunde inte hitta något rakt svar på detta, och undrar hur det egentligen ligger till när det i ANA:s verktyg står "Waitlisted" vilket det gör för alla klasser. Kan man boka/glömma/vänta?
 
Toppen