Bonusresa fran Manchester via Heathrow

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av trekker, 18 Maj 2014.

1. trekker

trekker Medlem

Hej, da det gatt sa fruktansvart bra varje gang jag fragat panelen forut och att min SAS bonusresa blev kanon tack vare detta forsoker jag igen.

Jag sitter pa ca 220000 Avios och har en 2 for 1 British Airways Amex voucer (UK Bank) som gar ut i September. Jag har tankt mig en resa med familjen (2 vuxna och 2 barn) i slutet pa Juli eller borjan pa Augusti. Resan kommer starta i Manchester och ga via Heathrow (enda British Airways flighten fran MAN). Som jag sett det sa avgar de flesta "semester" flighterna fran Gatwick, dock vill vi inte ta bussen mellan flygplatserna sa jag ar endast intresserad av flyg fran LHR. Nagon som har en bra ide om nagot trevligt semestermal man kan na fran Heathrow med 1 flight och som man helst kan kopa i Business for summan jag har? Just nu ligger Rom etta men detta kostar endast 90000 Avios sa det finns ju mer att ta av.

2. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den perioden du vill åka på är nog dessvärre ganska svårt att hitta 4 platser i Business på. Du får gärna precisera lite mer vilken typ av "semester" du vill ha. Sol, strand, storstad...?

1 person likes this.
  3. trekker

trekker Medlem

Om det inte gar att hitta I business sa funkar ju ekonomi, det gar ju dessutom att aka langre isafall. Sol och strand ar nog ett maste annars ligger jag pa minuspoang hemma......

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du är sent ute för att kunna välja en viss period där. Nu får du nog räkna med att nöja dig med vad du hittar.

Sedan är du säkert medveten om att det ofta är rätt dålig valuta att ta ut korta bonusresor. Helst ska det vara longhaul i F för att få riktigt bra valuta för ens Avios.

5. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hittar du en destination från Gatwick med 4 platser till ett ställe du vill semestra på, skulle jag inte tveka på att boka en en taxi för ca 1000:- mellan flygplatserna. Smidigt och relativt lite pengar med tanke på vad skatter och avgifter för flyget går på.

2 personer gillar detta.
  6. trekker

trekker Medlem

Det ar ju en helt klart intressant tanke jag faktist inte tankt pa. Om denna transfern gors utanfor rusningstrafiken sa kanske den funkar helt ok.

7. trekker

trekker Medlem

Efter att ha tittat mer nogrant pa ett flertal alternativ sa kanns det rent spontant som att 2-4-1 vouchern ar helt vardelos och att det blir battre att alltid boka resor som vanligt och sedan anvanda poangen till uppgraderingar.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, värdet av den är iaf mindre än man tror när man läser reklamen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!