Senaste nytt

Bonusresa för 220.000 EuroBonuspoäng

agehall

Medlem
Tror du kan hitta tillgänglighet själv via united.com. Tror de släpper business saver-platser till Star Alliance.
 

Senator

Moderator
Någon spontan känsla för hur tillgängligheten brukar vara på den awarden?

Med tanke på att det bara finns 16 platser på flygplanet så brukar de vara snåla med att släppa bonusplatser.

Tror du kan hitta tillgänglighet själv via united.com. Tror de släpper business saver-platser till Star Alliance.

Jag använder ofta United.com som sökmotor, och den dyker upp ibland men inte så ofta. Annars ser man bra tillgänglighet från Oslo på rutten också. Tiderna från Oslo är lite mer humana. UA69 åker vid 09.00 från Arlanda och landar runt 12.00.. Lite tidigt för skumpahinkande...

Som Mr. @agehall säger, titta på kategorin "Business/ BusinessFirst / First (two-cabin flights)" och "Saver Award". Det borde vara tillgängligt för Star redemption..
 

Senator

Moderator
Jag är ute efter flight till MIA eller något annat trevligt i Florida där jag kommer kunna använda 2-4-1 efter 1 nov. Men kan inte hitta att LH har något direkt till Florida. Allt verkar gå via Zurich eller Frankfurt.

Tyvärr flyger inte Lufthansa direkt från Sverige till USA :) Jag tror (lägger ord för andra här) att det föregående talare menade var direkt från Europe så man inte behöver byta efter immigrationsprocessen i USA. Till Miami från Europa är det Swiss eller Lufthansa som gäller. Kan man tänka sig flera stop finns andra alternativ..
 
Tyvärr flyger inte Lufthansa direkt från Sverige till USA :) Jag tror (lägger ord för andra här) att det föregående talare menade var direkt från Europe så man inte behöver byta efter immigrationsprocessen i USA. Till Miami från Europa är det Swiss eller Lufthansa som gäller. Kan man tänka sig flera stop finns andra alternativ..

Ahh, missförstod det.

Är det Swiss eller Lufthansa som gäller om man vill flyga *A till valfritt ställe i Florida med 2-4-1 Amex vouchern?
 

Senator

Moderator
Ahh, missförstod det.

Är det Swiss eller Lufthansa som gäller om man vill flyga *A till valfritt ställe i Florida med 2-4-1 Amex vouchern?

Ja du.. ett tips är att läsa alla nya trådar som pratar om nya vouchern och villkoren. Vad jag har uppfattat är att enbart nya vouchers från nya kortet som börjar gälla från 1 nov, 2014 kan man flyga med andra bolag än SAS. Men det finns andra som är bättre än jag att svara på exakt villkoren för "gamla" och "nya" vouchers; vad händer med existerande vouchers utställda innan 1 nov, 2014.

I princip kan du flyga med "alla" bolag som åker till USA från Sverige med alla möjliga kombinationer med den "nya" vouchern. De enklaste kombinationer från Stockholm är:
ARN-EWR(SK)-MIA(UA)
ARN-EWR-MIA(UA)
ARN-ORD(SK)-MIA(UA)
ARN-ZRH-MIA(LX)
ARN-FRA(SK/LH)-MIA(LH)

SK - SAS, UA - United, LX - Swiss, LH - Lufthansa

Med United kan du också åka till Fort Launderdale, West Palm Beach, Naples, Tampa och Orlando för att nämna några. Lufthansa flyger också till Orlando från Frankfurt.
 
Ja du.. ett tips är att läsa alla nya trådar som pratar om nya vouchern och villkoren. Vad jag har uppfattat är att enbart nya vouchers från nya kortet som börjar gälla från 1 nov, 2014 kan man flyga med andra bolag än SAS. Men det finns andra som är bättre än jag att svara på exakt villkoren för "gamla" och "nya" vouchers; vad händer med existerande vouchers utställda innan 1 nov, 2014.

I princip kan du flyga med "alla" bolag som åker till USA från Sverige med alla möjliga kombinationer med den "nya" vouchern. De enklaste kombinationer från Stockholm är:
ARN-EWR(SK)-MIA(UA)
ARN-EWR-MIA(UA)
ARN-ORD(SK)-MIA(UA)
ARN-ZRH-MIA(LX)
ARN-FRA(SK/LH)-MIA(LH)

SK - SAS, UA - United, LX - Swiss, LH - Lufthansa

Med United kan du också åka till Fort Launderdale, West Palm Beach, Naples, Tampa och Orlando för att nämna några. Lufthansa flyger också till Orlando från Frankfurt.

Tack för svaret @Senator !
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen