Senaste nytt

Bonuspoäng med Dagens Industri

A

Aurora

Guest
Oh my god, de er ekstreme...

Jeg har hatt min mobil-telefon inne på service i snart 2 uker. Det timet seg slik at min abbonementsperiode hos DI akkurat gikk ut når mobil-telefonen gikk ut av drift. Derfor har de nok ikke fått tak i meg når de prøver å ringe. I mellomtiden bruker jeg en NORSK mobiltelefon med NORSKT telefonnummer og abbonement, som jeg vanligvis bare bruker i Norge. Telefonnummeret til denne finnes kun i Norske telefonkataloger og registre, har aldri registrert det i sverige. SIM-kortet til det svenske abbonementet mitt ligger i pengboka mi og venter på bedre dager (nanosim som ikke passer i telefonen jeg bruker nå).

Nå ringte Dagens Industri meg nettopp på det norske nummeret. Tydeligvis desperate etter å få tak i meg, har de googlet og søkt fram mitt NORSKE nummer! Sweet jesus. Jeg har ingen interesse av å betale for å prate med DI (svensk nummer ringer til norsk kontantkort = koster penger også for meg) så jeg sa de fikk ringe meg tilbake på det svenske nummeret senere.

Gleder meg til å si at sorry, nei jeg skulle bare ha EB points.
 
Snart blir det ett besök på lokala polisstationen och en anmälan mot Di.
Ringt 3 gånger, varje gång skulle det ordnas omedelbart, senast inom en vecka.
Tappat räkningen på hur länge jag väntat på poängen nu.

Struntsak men likväl en principsak. Jag har betalt för något jag inte fått.
 
Snart blir det ett besök på lokala polisstationen och en anmälan mot Di.
Ringt 3 gånger, varje gång skulle det ordnas omedelbart, senast inom en vecka.
Tappat räkningen på hur länge jag väntat på poängen nu.

Struntsak men likväl en principsak. Jag har betalt för något jag inte fått.

Inte sett några poäng jag heller, men har samtidigt vare sig betalat fakturan eller väntat hela månaden. Däremot får jag ca 1 träd i veckan värt i tidningar...alltid 2 dagar för sent dock...
 

CharlieK

Medlem
Själv utnyttjade jag erbjudandet två gånger (en gång via fruns konto), och fick poängen båda gångerna 2-3 dagar efter själva köpet. Deras system är ju verkligen inte konsekvent, ibland ges det poäng och ibland inte. Dock så är det väl sådana saker man får ta då man hoppar på dessa erbjudanden, men jag tycker det är värre att kundtjänst inte kan/orkar hjälpa till att lösa problemen med poängen då detta händer.
 
Lika kul och ringa och prata med nötterna på Di.
Väntat snart 4 månader på poängen. Ringt 1 gång varje månad och man får samma besked varje gång. Vi ska dubbelkolla med SAS. Du ska ha poängen inom 1 månad.
Har jag inte fått poängen senast 10 November får det bli en anmälan som hamnar i polisens dokumentförstörare.

Får väl kasta en sten i Bonnier huset när jag är i Stockholm så kan vi kalla det kvitt sen.
Finns inget jag avskyr mer i Sverige än Bonnier, speciellt Ex-pressen. Yuck!
 
Tidningen har jag fått, men inga poäng. Trots upprepade mail och samtal till DI med löften från deras sida om att; "jodå nu fixar jag det, poängen kommer inom en månad".
Nu ger jag upp. De kan behålla poängen (och tidningen med).
 

Coco

Medlem
Tidningen har jag fått, men inga poäng. Trots upprepade mail och samtal till DI med löften från deras sida om att; "jodå nu fixar jag det, poängen kommer inom en månad".
Nu ger jag upp. De kan behålla poängen (och tidningen med).

Jag har också bråkat med DI om att få in dessa satans poäng. Min sambo fick sina ganska omgående. Men jag har varit i kontakt med tidningen i fråga ett flertal gången med luftlöften.
 
Toppen