Senaste nytt

Bonuspoäng för bilhyra

fleetheseen

Medlem
Hej!

Jag valde att testa Hertz för första gången istället för Avis och måste säga att jag upplever Avis som betydligt smidigare vad gäller intjänandet av poäng. Jag hyrde bilen första veckan i juli och fortfarande finns inga poäng på mitt EB-konto. Jag har mailat Hertz kundeservice och de säger att "hyran har genererat 700 poäng hos SAS och att dessa poäng är registrerade på ditt SAS Konto". Detta mail fick jag från dem 21/7. Dock så finns det inga poäng från Hertz på mitt EB-konto så jag undrar om någon vet hur lång tid man ska vänta? Hertz har ju ändå sagt att poängen är överförda… Är det jag som har för bråttom eller hur lång tid ska jag ge dem innan jag kontaktar kundservice igen?
 

pswe

Medlem
Hej!

Jag valde att testa Hertz för första gången istället för Avis och måste säga att jag upplever Avis som betydligt smidigare vad gäller intjänandet av poäng. Jag hyrde bilen första veckan i juli och fortfarande finns inga poäng på mitt EB-konto. Jag har mailat Hertz kundeservice och de säger att "hyran har genererat 700 poäng hos SAS och att dessa poäng är registrerade på ditt SAS Konto". Detta mail fick jag från dem 21/7. Dock så finns det inga poäng från Hertz på mitt EB-konto så jag undrar om någon vet hur lång tid man ska vänta? Hertz har ju ändå sagt att poängen är överförda… Är det jag som har för bråttom eller hur lång tid ska jag ge dem innan jag kontaktar kundservice igen?
Min erfarenhet är att svaret från Hertz kommer inom 24 timmar, sedan tar det minst två veckor innan poängen syns hos SAS. Jag har känslan av att poängen körs över i omgångar och inte löpande vilket gör att det blir lite ryckigt.
 

perhall

Medlem
Har hyrt av Hertz ca tio gånger senaste året, fått poängen 2 eller 3 gånger. Fattar inte varför, är sen många år registrerad användare hos Hertz och mitt EB-kort är alltid med i bokningsunderlaget (syns även på det tryckta).
Ska man testa med formuläret först? Har gjort det tidigare men oftast utan framgång och har då kontaktat EBG-service direkt...
PH
 
Toppen