Senaste nytt

Bonuspoäng för bilhyra

För mig har det funkar allra bäst med Sixt. Extra Poängen brukar vara registrerat inom en vecka efter min biluthyrning på mitt EB konto. Från Hertz brukar det ta lite längre tid upp till två veckor. Avis som jag har slutat att använda pga dessa överföringar inte funkar alls som jag förväntar mig.

Observera Rafael att om din arbetsgivare har ett avtal t.ex. med Hertz kan de vara så att du får inga SAS Extra Poäng.

För mig första alternativ är SIXT och sen Hertz.

Kopia från mitt EB konto från förra mån/tis aktiviteter. Redan i söndags 15/10 var också poängen från Sixt registrerat så enkelt att hålla koll att poängen har kommit till konto. :)


11 Okt 2011Gothenburg - StockholmSK 0162E J Business Discounted**
Baspoäng
1 500 1 500
10 Okt 2011Stockholm - GothenburgSK 0163E O Economy Discounted**
Baspoäng
195 195
10 Okt 2011Sixt Car Rental
Extrapoäng
500 0
 
Last edited:

MrB

Medlem
...
Observera Rafael att om din arbetsgivare har ett avtal t.ex. med Hertz kan de vara så att du får inga SAS Extra Poäng.
...

Så är det för mig med - inga EB-extrapoäng med Hertz pga avtalet. Dock får jag FlyingBlue-poäng om jag viftar med det kortet istället. Det kan alltså vara lönt att registrera ett annat FF-program i samband med bilhyra.
 

Homer

Medlem
Rörande Avis bonus:



Benefits for Eurobonus Customers

Nån som begriper varför man bara får 500p per hyra efter man kommit till taket på Frequency Bonusen?

Sidan du hänvisar till finns kvar, och det står fortsatt
Subsequent rentals after the fourth rental will receive standard points awards of 500 EuroBonus points per rental.


Men det finns numera en annan sida där det står
Benefits for EuroBonus Customers
First Rental: 500 Extrapoints
Second Rental: 1000 Extrapoints
Third Rental: 1500 Extrapoints
Fourth Rental +: 2000 Extrapoints


Här handlar det om skriftlig bekräftelse från Avis om vad som gäller
innan man satsar på att kreditera en 5:e hyra tiil EB konto...
 

iRobert

Medlem
men om man fått standardpoängen men inte bonusen, vilket oftast är problemet, måste man ringa kundtjänst

Någon som råkar ha koll på vilket nummer det är man skall ringa för att nå AVIS kundtjänst? Har en utomlandshyrning som inte matchar deras rental# i övrigt och måste lösas manuellt, men vilket nummer jag skall ringa vet i gudarna. Blir inte mycket visare av hemsidan heller.
 

Homer

Medlem
Någon som råkar ha koll på vilket nummer det är man skall ringa för att nå AVIS kundtjänst? Har en utomlandshyrning som inte matchar deras rental# i övrigt och måste lösas manuellt, men vilket nummer jag skall ringa vet i gudarna. Blir inte mycket visare av hemsidan heller.



0854633390

om det enbart gäller bonuspoäng kan du lika gärna maila Avis Europe direkt
customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com
 

matte_ante

Medlem
Saknar poäng för en bilhyra med Hertz. Jag har gold via Eurobonus hos Hertz men ändå inga poäng ännu. Lämnade tillbaka bilen 4 juli. Hur efterregistrerar man?
 
Toppen