Bonusmiles under sommaren på American Airlines (och troligen övriga oneworld)

Diskussion i 'Oneworld' startad av AABack2ARN, 10 Maj 2015.

1. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mellan 07MAY och 07AUG kan man tjäna extra miles på AAdvantage om man flyger första klass, business klass eller fullpris ekonomi

Kan ge en hel del poäng till bra pris om man kombinerar med rean som pågår just nu eller normala lågpris business-biljetter under sommaren. Eftersom det inte finns något som exkluderar icke-amerikaner antar jag att den gäller samtliga.

AABonus.png

Jag antar att motsvarande kampanj borde finnas hos British Airways, AY och IB, men har inte kollat upp detta själv.

jumbooze gillar detta.
  2. Martin Björnström och jumbooze gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmmm,
    nu spånar jag lite här men om man försöker sig på en statusmatch till Platinum och kör 3 vändor för ovanstående 115k extra miles då borde det bli en hel del miles till kontot.
    Eller kanske till och med Exec Plat om man hittar en challange som funkar det brukar väl vara 30.000 EQP?
    Nu ska jag bara läsa på om hur American Airlines räknar på saker och ting, har ju bara köpt USDM miles tidigare så jag har ju tjänat väldigt lite av mina miles "Butt In Seat" på American Airlines.

4. Homer

Homer Medlem

Jomen British Airways:s gäller uttryckligen bara för de med Nordamerikansk adress och bara om man börjar resan i Nordamerika (dvs. USA, Kanada och Mexiko)

American Airlines skriver ju förresten
    Fly to Europe and earn up to 115,000 bonus miles

Fast läser man reglerna verkar det inte finnas några begränsningar

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag såg även samma promotion på den brittiska American Airlines-sidan och där hänvisar man till samma registreringskod NA015 men med texten

och en annorlunda formatterad tabell med samma bonusintjäning. Så jag tror den räknas oavsett var kontot är registrerat. Övriga europeiska siter visar inget.

Har hört talas om att det finns challenge till Executive Platinum men jag har aldrig sett någon sådan själv. Du får nog nöja dig med en challenge till Platinum. Har du redan status hos American Airlines när du påbörjar detta kommer du dessutom få extra miles om du flyger C eller F.

Dubble EQP gäller för övrigt inte challenges om jag förstår saken rätt. Men i praktiken borde två resor ge Platinum.

jumbooze gillar detta.
  6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får man inte extra miles som om man hade statusen under challengen?
    Då har jag nog missförstått det hela lite.min kalkyl var att man skulle få 115k + ((faktiska miles * 1,5 för klassen ) + 100% av faktiska miles för status) * 3 flyg ca 178k plus ett platinum kort men men som sagt jag är grön på American Airlines

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror du först får statusen när du klarat din challenge. Så börjar du statuslös kommer du således få bonusmile först när du klarar av utmaningen. Men jag har själv aldrig nyttjat en challenge så jag vet faktiskt inte riktigt hur det fungerar.

8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar som du har rätt, jag tror USDM funkade på "mitt" sätt men inte American Airlines.
    Synd att inte AB numrerad American Airlines flight räknas annars hade man kunnat åka till Curacao X 3 via MIA med den nya rean.

9. Johanna

Johanna Medlem

Tänker, USA t o r och sen 2 t o r till Canada så är man väl hemma?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!