Bonusbiljett economy extra till business class

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Rafael_nadal, 25 Maj 2012.

1. Rafael_nadal

Rafael_nadal Ny medlem

Hej!

Snart är det dags att för en andra bonusresa med SAS till New York i år. Vi har biljetter i economy extra men vill gärna uppgradera till Business Class.

Visst kan man betala, i mån av plats, och uppgradera till Business Class? Och isf vet någon vad det kan kosta?

Någon som har lyckats med detta? Ska tillägga att jag flyger från Arlanda via Oslo.

Last edited: 25 Maj 2012
  2. Teddulin

Teddulin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där med att uppgradera med cash med SAS verkar vara lite olika från gång till gång. Senast jag var i New York så bokade vi business dit och economy hem. Testade Optiontown på hemresan men blev nekad. Vid incheckningen på EWR frågade jag om det gick att uppgradera med cash, "not today" fick jag som svar. Lite störande då det faktiskt fanns 4 lediga platser. Enligt kommentarer här inne så ska det funka att uppgradera med cash men då jag ringde SAS och kollade så fick jag som svar att det INTE går. Lycka till!

3. Henrik Pedersen

Henrik Pedersen Medlem

Land:
    Norge Norge
    Ettersom det er en bonusreise så skal det egentlig ikke gå ann å oppgradere verken med optiontown eller poeng. Optiontown er uaktuelt. Men vist de trenger oppgraderinger så kan du være heldig med at gate-manager gjør ett unntak fra regelen og lar dere oppgradere mot poeng.

1 person likes this.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Räkna inte med att du kan uppgradera. Just bonusresor är det väldigt tydligt med att det inte ska gå att uppgradera, men har du tur kanske du kan göra det vid incheckningen, men räkna absolut inte med det.

Och, om det går, skulle jag tro att du bara kan göra det med poäng och isåfall är det väl 20k poäng vi pratar om per person.

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Cash-uppgradering i New York fungerar även med bonusbiljett (ifall de erbjuder det över huvudtaget vill säga). Har inte gjort det själv, men en vän har gjort det två gånger M -> C på Arlandaflighten.

6. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Föräldrarna har uppgraderat bonusbilljett på EWR. Be att få tala med flight manager eller motsvarande, om vanliga incheckningstanten säger nej.

7. Creades

Creades Medlem

Tidigare i år, när jag var i EWR och JFK med SAS gick det att uppgradera på ditresan men inte på hemresan. Som jag förstår det beror det på om det är fullt i economy extra eller inte. Säkerligen kan det även påverka vem du är eller hur glad flight managern är för dagen.

8. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    JFK? SK flyger inte dit, bara till/från EWR.

9. Rafael_nadal

Rafael_nadal Ny medlem

Tack för svaren! Jag återkommer med utfallet senare:)

10. FarewellFire

FarewellFire Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har testat en gång från ARN till ORD och lyckats. Dock påpekade gatedamen att det egentligen inte ska gå att göra och att "jag med största säkerhet inte skulle kunna göra samma uppgradering på tillbakaresan" vilket också visade sig stämma. Tror att det enbart har att göra med hur platsläget ombord ser ut, på min flight var det inte smockfullt i Business.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!