Senaste nytt

Bonus/visaresa i Mars

agehall

Medlem
Ok - det står ju inte direkt så värst mycket om förmånen på hemsidan och jag orkar inte gräva fram kompletta regler för ROP just nu. Jag har alltid tyckt att det där är en av de bättre sakerna med ROP men om det krävs vissa bokningsklasser så blev det ju genast en sämre förmån.
 

Per N

Medlem
Hittade följande "* Gold upgrades are valid on all paid published fares, excluding discounted Economy Class fares in booking classes G/V/W."
 

Ozz

Medlem
Tackar för bra input!
Dubai är en bra tanke och en destination som jag inte ens tänkt på...
Vietnam känns lite för nära för att "offra" en "halva-poängen-awards" biljett på men är definitivt ett resmål som vi skall besöka.
Melbourne och Auckland kan absolut vara ett alternativ och har varit uppe till diskussion i familjen.

Jag tror inte att du inte kan uppgradera en biljett som du köper med poäng.
Jag vet inte hur reglerna ser ut nu men vi gjorde just detta för två år sedan när vi bokade en bonusresa till Perth och uppgraderade den.
Om det var Thai's välvilja eller en tillfällighet vet jag inte, ämnar återkomma i ämnet när jag har pratat med dem nästa vecka.
 

Ozz

Medlem
Jag vet inte hur reglerna ser ut nu men vi gjorde just detta för två år sedan när vi bokade en bonusresa till Perth och uppgraderade den.
Om det var Thai's välvilja eller en tillfällighet vet jag inte, ämnar återkomma i ämnet när jag har pratat med dem nästa vecka.
Hittade följande "* Gold upgrades are valid on all paid published fares, excluding discounted Economy Class fares in booking classes G/V/W."
Hmmm, det är nog jag som snurrar till det ändå när jag tänker efter...
Vi hade bokat en bonusresa i business Arlanda - Perth med stopover i Bangkok i en månad och det var under den månaden vi flög ner till Phuket och uppgraderade en betald economy till business BKK-HKT-BKK.
Sorry, my misstake.

Detta ändrar förvisso inte våra planer för marsresan förutom att det kanske inte blir aktuellt med first på ett längre resmål.
Så nu står jag inför ett nytt dilemma, en längre bonusresa i business eller en kortare destination i first, tåls att tänka på...
 
R

rstenelo

Guest
Om ni har 110000 poäng innan rabatten så klarar ni följande i First - och kortare - (om de har First på de destinationerna);

Destinations
from 2,001-3,600 miles:
Beijing, Busan, Dubai, Fukuoka, Haneda, Islamabad, Karachi, Kuwait, Lahore, Muscat, Nagoya, Osaka, Perth, Seoul, Sapporo,Tokyo

Frequent Flyer : Round Trip - THAI Air Awards Chart

Edit: och till Brisbane, Sydney och Melbourne räcker poängen till Business
 
Last edited by a moderator:

Per N

Medlem
Om inte Thai har gjort några förändringar nyligen så är det bara till Tokyo av ovan nämnda städer dit man har First.
 
Toppen