Senaste nytt

Bombskämt på Kastrup

Mike@GOT

Medlem
Bra inställning när man jobbar i ett serviceyrke ;).

Faktum är att det är sant. När du har sett människor springa rakt ut på plattan, över bränsleslangar och under vingar, helt utom kontroll, så kommer du att säga samma sak. Detsamma gäller när du har sett en fullvuxen man skicka fram sin tioåriga son för att be om ursäkt för att pappan stått och skrikit i incheckningskön en kvart, eller när folk blir förbannade för att de inte får förseningsersättning när de själva har försenat en flight genom att slå en annan passagerare i huvudet med en handväska. Eller när du har fått ett glas ljummet öl hällt över dig, eller när du har fått en telefonlur kastad på dig, eller när......... Ja, du förstår :)

Missförstå mig rätt, jag älskar mitt arbete som C/I- /-gateagent, framför allt när jag får lite utmaningar som den här typen av passagerare. Att under en kort stund få lära känna en passagerare och få höra deras historia är en förmån. Det går inte en enda dag utan att man lär sig massor med nya saker. I kontrast till mitt heltidsjobb som teknikkonsult är det det roligaste och mest givande arbetet jag någonsin har haft :) Men jag vidhåller fortfarande att (vissa) människor är korkade, omdömeslösa, otrevliga och dumma i huvudet :)
 
Faktum är att det är sant. När du har sett människor springa rakt ut på plattan, över bränsleslangar och under vingar, helt utom kontroll, så kommer du att säga samma sak. Detsamma gäller när du har sett en fullvuxen man skicka fram sin tioåriga son för att be om ursäkt för att pappan stått och skrikit i incheckningskön en kvart, eller när folk blir förbannade för att de inte får förseningsersättning när de själva har försenat en flight genom att slå en annan passagerare i huvudet med en handväska. Eller när du har fått ett glas ljummet öl hällt över dig, eller när du har fått en telefonlur kastad på dig, eller när......... Ja, du förstår :)

Missförstå mig rätt, jag älskar mitt arbete som C/I- /-gateagent, framför allt när jag får lite utmaningar som den här typen av passagerare. Att under en kort stund få lära känna en passagerare och få höra deras historia är en förmån. Det går inte en enda dag utan att man lär sig massor med nya saker. I kontrast till mitt heltidsjobb som teknikkonsult är det det roligaste och mest givande arbetet jag någonsin har haft :) Men jag vidhåller fortfarande att (vissa) människor är korkade, omdömeslösa, otrevliga och dumma i huvudet :)
Jag håller med dig, och jag hoppas det framgick att jag skämtade då jag tog med en smiley.

Bra att du orkade svara ändå, kan inte vara lätt att ta hand om alla sådana människor. Jag undrar hur mycket flygrädsla har med det hela att göra. Jag har i yngre år jobbat på hotell (10 år ungefär från 12-års åldern) och jag kan knappt minnas en incident som närmar sig det du beskriver ovan.
 
Toppen