Senaste nytt

Bombskämt på Kastrup

Crater2

Medlem
Det var minst sagt dumt av dem.

Däremot tycker jag att ett skämt är ett skämt, lite trist att folk blir så upprörda.
Vet inte vad jag tycker är värst.
 

Crater2

Medlem
Nu ägde ju detta s.k. "skämt" rum fem dagar efter attackerna i Paris. Man är nog bra j-vla korkad om man tycket att den typen av skämt är lämpliga i det sammanhanget.

Jag håller med, därav min första mening.
Ingen ide att försöka kämpa emot på det här sättet, om det var det dem försökte med.

Samtidigt kan jag tycka att det är trist, men det är en samhällsfråga.


Tillägg: nån dag måste ogilla knappar uppfinnas.
 
Last edited:

Xilan

Medlem
Tycker att det var ett väl avvägt straff.
Skämtet som sådant håller väl ungefär samma nivå som att man skulle gå in på en bank eller växlingskontor och vifta med en leksakspistol och skrika att man vill ha pengar.
"Men asså, det var ju bara på skoj"
 

Mike@GOT

Medlem
Skönt att se att fängelsestraffet som faktiskt finns i straffskalan nyttjas! Som C/I-medarbetare har jag sett detta allt för många gånger, och det är samma visa varje gång: en tillsägelse och om de fortsätter med sina dumheter eller ger mig ett "fan vad tråkig humor du har" så blir det security + Polis direkt.

Kommer njutningsfullt ihåg när en pappa skulle styla lite inför sina tonårsdöttrar och inför mig sade till dem: "höhö, undrar om han upptäcker bomben i vår väska". Hans döttrar såg inte särskilt imponerade ut när Polis med automatvapen och hjälmar kom och klargjorde att "du ska följa med oss".
 

Valley

Medlem
Om jag förstod det rätt nöjde sig inte gärningsmännen efter första "försöket" utan fortsatte hävda det eller skoja om det.
Är väl enbart de inblandade som vet vad som sas och hur det sas.

Som jag tolkar det lilla jag läst kan de gått ha det. Den klassiska - skyll dig själv - lagen torde träda i kraft för dylika tomtar.
Bättre safe than sorry.
 

Crater2

Medlem
Skönt att se att fängelsestraffet som faktiskt finns i straffskalan nyttjas! Som C/I-medarbetare har jag sett detta allt för många gånger, och det är samma visa varje gång: en tillsägelse och om de fortsätter med sina dumheter eller ger mig ett "fan vad tråkig humor du har" så blir det security + Polis direkt.

Kommer njutningsfullt ihåg när en pappa skulle styla lite inför sina tonårsdöttrar och inför mig sade till dem: "höhö, undrar om han upptäcker bomben i vår väska". Hans döttrar såg inte särskilt imponerade ut när Polis med automatvapen och hjälmar kom och klargjorde att "du ska följa med oss".

"Kul" att se att det finns folk som tycker det är njutningsfullt när tonårsflickor blir upprörda, även att så många verkar gilla det.

Jag har aldrig hört någon bombskämta någonsin, men jag flyger mest på USA iof, där ingen vågar kanske.

Som sagt, vet inte vad jag tycker är värst.
 
Toppen