Senaste nytt

Bolag med hög lägstanivå

Dr. Miles

Expert
Även om SAS har uppgraderat kabinen är fortfarande den mjuka servicen något nyckfull.
Lufthansa är ju jämnare och säkrare i perspektiv lägsta nivå.

Hur är Lufthansas syskon: Austrian, Swiss och Brussels är på sina lägsta nivå? Tre bolag jag inte har provat på longhaul.
Jag har flugit Austrian longhaul endast några gånger (varav en gång i Business class) när de var Austrian Airlines, Tyrolean Airline och Lauda Air.
Jag tycker att Austrian var helt okej men inte något speciellt. Kanske samma nivån som Lufthansa.

Brussels Airlines har jag erfarenhet endast på Stockholm-Bryssel i Economy class.
Annars har Jacob skrivit några artiklar om Brussels Airlines Business class.
Test: Brussels Airlines Business Class Stockholm-Bryssel - BusinessClass.se
Test: Brussels Airlines Business Class (Bizz&Class) Bryssel-Toulouse - BusinessClass.se
Test: Brussels Airlines nya Business Class Bryssel-Dakar på Airbus A330 - BusinessClass.se
 

olo

Medlem
Brussels Airlines har jag erfarenhet endast på Stockholm-Bryssel i Economy class.
Annars har Jacob skrivit några artiklar om Brussels Airlines Business class.
Brussels nivå på Business inom Europa tyckte jag var klart okej - borde kanske priorita att skriva en recension av den med...

Skall läsa recensionen om Dakar igen. Tack för länken!
 

henrik l

Medlem
Det är väl bara att titta på awatren:D Flyger man intra-Aisen får man regional business ibland, men servicen håller en hög och konsistent nivå.
 

agehall

Medlem
Av de bolag jag flugit mycket med skulle jag också säga Lufthansa. Kan tänka mig att den del av de asiatiska bolagen ligger bra till men jag har för liten erfarenhet...
 

mha321

Medlem
Helt klart swiss i min mening. Bra hårdvara på gamla och mycket bra hårdvara på bra.

Jag har två gånger varit lite besviken på servicen, men det är delvis för att jag höll dem till en högre standard än de flesta andra. Även de med svagast service har varit bra sätt mot marknadssnittet.

SAS hårdvara når numers definitivt upp, och jag tycker servicen för det mesta är från bra till riktigt bra. Men frågan var hög lägstanivå, och lägstanivån på service hos sas är tyvärr alltför låg, även om jag har klarat mig från att uppleva den så ofta.
 
Turkish Airlines har bra lägstanivå. Varm mat i Economy Class och underhållningsskärmar även på kortdistansflyg. Servicen tenderar att variera, och kundservicen får folk att tappa lusten att leva.

Men lägstanivån är ju inte bättre än den svagaste länken, så då borde Turkish vara diskade från en plats på tronen.
 
A

Aurora

Guest
Dette blir jo en meget subjektiv diskusjon.
Jeg har én tur med Swiss på longhaul biz, og det var en skikkelig elendig opplevelse servicemessig.
Burde jeg da klassifisere Swiss som et selskap som dårlig lägstanivå? Eller?
 

NotRyan

Medlem
Dette blir jo en meget subjektiv diskusjon.
Jeg har én tur med Swiss på longhaul biz, og det var en skikkelig elendig opplevelse servicemessig.
Burde jeg da klassifisere Swiss som et selskap som dårlig lägstanivå? Eller?
Problemet blir vad som krävs för att det ska vara en lägstanivå? En gång? Alla bolag har nog missat i sin service, som Swiss till dig... Men man kanske inte ska vara så petig. De flesta kan nog hålla med om att Lufthansa har en bra "lägstanivå" även om dom också missar, men dom är sällan riktigt bra som jag upplever att SAS ofta är, sedan kommer man någon gång emellanåt också på en flight med crew från helvetet som gör att lägstanivån upplevs lägre...

Men ja det blir subjektivt men låt det bli så :)
 
Då finns inte längre SAS äldsta businesskabin kvar, den "sämsta" är LAN-kärran, alla andra longhaul är uppgraderade till den nya kabinen.

Jag flög i C klass med det gamla härket i måndags och var INTE imponerad. Enligt pursen skulle den få en makeover ASAP, han bad nästan om ursäkt för att den fanns kvar. Obekväma stolar och dålig IFE. Maten och servicen var dock helt ok.
 
Toppen