Bolag med hög lägstanivå

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Erik M, 18 Maj 2016.

1. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns ganska många listor av typen "bästa businessclassprodukten 2016" och liknande. Men då brukar det vara tal om det allra nyaste och finaste från respektive flygbolag.

Men vilka bolag och produkter har en hög lägstanivå? Ombord och på marken, mjukt och hårt.

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med Lufthansa kan det aldrig bli fel...

niklaswik, Rebel, 011430121 och 3 andra gillar detta.
  3. SAS om ett par veckor

jerixon och Erik M gillar detta.
  4. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utveckla!

5. ARNBER

ARNBER Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror vad @Cristoffer Cedergren menar är att om par veckor kommer alla SAS långdistansflygplan vara uppgraderade men ny kabin. Själv har jag ingen uppfattning eftersom jag har bara flyget business en gång, och då var det med SAS (och det var ett förtrollande upplevelse)

Smuffe, jerixon och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  6. Säger också Lufthansa, utan en tvekan.

Erik M gillar detta.
  7. Singapore Airlines.
    På medium haul flight kan man hamna i regional Business class stol med med angled lie-flat stol men annars är de bra både hårdvarumässigt och servicen.

ACervin, Stefan62, Fredrik och 4 andra gillar detta.
  8. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då finns inte längre SAS äldsta businesskabin kvar, den "sämsta" är LAN-kärran, alla andra longhaul är uppgraderade till den nya kabinen.

Erik M gillar detta.
  9. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även om SAS har uppgraderat kabinen är fortfarande den mjuka servicen något nyckfull.
    Lufthansa är ju jämnare och säkrare i perspektiv lägsta nivå.

Hur är Lufthansas syskon: Austrian, Swiss och Brussels är på sina lägsta nivå? Tre bolag jag inte har provat på longhaul.

10. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker faktiskt att SAS klår Lufthansa med deras nya Business class.
    Skönare stolar, helt OK mat och bättre och trevligare service de ggr jag har flugit.
    Väldigt vänlig personal och det har varje fall fått mig mer välkommen än de 2 ggr jag flugit Lufthansas senaste business produkt.
    Naturligtvis beror det lite på storlek av flygplan också då jag flugit Lufthansa 747 och A380.
    Däremot ska jag inte säga att Lufthansa är dåligt, men jag föredrar helt enkelt framförallt SAS stolar som jag tycker är mycket skönare.

Ska blir roligt att testa lite nya bolag iår och se vilken klass de håller :)
    Tycker endast United och deras long haul kabin inte riktigt håller måttet men annars tycker jag Lufthansa är mer än OK på dagflyg där jag ej behöver sova.

Jag är väldigt nyfiken på asien kabiner dock i framförallt Business class då jag funderar på en avstickare i vår.

Thomasn och Aurora gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!