Bolån!

Diskussion i 'Övrigt' startad av Adam, 26 Januari 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Adam

Adam Medlem

Hej vänner!
    Vi ska köpa en lägenhet. Har ni några tips angående banker. Har fått en bra deal på Handelsbanken som erbjuder bundet 5 år under 3%. Är det ok?

Har ni några andra tips?

Är skitdålig på sånt här...

Adam

2. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Adam, det brukar bero på hur dina affärer ser ut med din bank. På ett femårigt (jag har Nordea) får jag utan diskussion, som pluskund, rabatt och skulle nu hamna på 2,8% på femårigt. Se till att du har ditt lönekonto, sparande osv hos den bank du frågar, i din förhandling kan du ju lägga upp ett nytt sparande som är på samma tid som ditt lån (om din ekonomi klarar det). Sådana här saker påverkar.

3. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SEB ger mig 2,66% på femårs om jag skulle teckna det idag. Band tvåårs för 2,21% för ett par månader sedan.

Kolla runt med andra banker och se vad de kan erbjuda dig. SVDs räntekarta kan också vara bra att kika på: Räntekartan - SvD Näringsliv - nliv.se | SvD

Last edited: 26 Januari 2013
  4. Viking75

Viking75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket beror på hur din ekonomiska situation ser ut och vad banken tror att de kan ha för nytta av DIG!
    Ju mer tillgångar du kan komma med samt värdedepåer, kort, familjemedlemmar ju bättre.
    Jag själv har valt att dela upp bolånet i 3 olika lån (lika stora), alla rörliga! (3 månaders i verkligheten) till en ränta idag på 2.05% och kan när jag vill binda ett eller flera lån om jag tror att det är fördelaktigt.

5. Vi försöker hålla forumet ontopic - övrigt innebär inte att vad som helst passar på businessclass.se.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!