Senaste nytt

Bokningsklasser och förkortningar för att boka flygbiljetter

nollbit

Medlem
Då skriver jag i klartext så att du vet hur du ska skriva nästa gång.
"Använd inte förkortningar, speciellt när en ny medlem ställer en fråga". :)
och SK jmf med Scandinavian Airlines System mm
Jag fattar inte. Personen vars fråga påbörjade din långa utläggning har ju själv sagt att det inte var till mycket hjälp. Då kan man väl vara en vuxen människa och anpassa sig lite?

Personligen kan jag ju tycka att den här tråden spårat ganska mycket off topic nu. Vi kanske kan återgå till att diskutera optiontown.
 
Last edited by a moderator:

palmen

Moderator
Denna tråd har brutits ut från OptionTown tråden då det blev väldigt off topic och istället diskuterar bokningsklasser och förkortningar mm.

På businessclass.se är det önskvärt att vi i största möjliga mån försöker att undvika förkortningar för att det ska bli enkelt för alla att förstå. Vi är inte ute efter ett "eliteforum" där bara ett fåtal kan läsa inläggen pga att förkunskaperna är höga om man ska kunna alla förkortningar.
Forumreglerna säger att förkortningar ska undvikas i rubriker och alla får gärna reflektera över detta när man skriver inlägg också. Självklart är vissa förkortningar ok som tex SAS. Använt sunt förnuft, kan en förkortning betyda flera olika saker, använd den inte. Om det är oklart vad förkortningen betyder för gemene man, skriv hellre ut i klartext.

Jag vill även göra alla påminda om att vi ska ha en trevlig stämning på forumet och inte kalla varandra för olika saker, av den anledningen har inlägg blivit redigerade.

//Moderator
 

palmen

Moderator
Lättare att skriva "LH" jmf med Lufthansa...
L H kan betyda flera saker inom "flygvärlden", antingen menar man Lufthansa eller Longhaul. Båda är väldigt vanligt förekommande på detta forum, det är därmed ett ypperligt exempel på att den förkortningen inte bör användas över huvud taget även om det går fortare att skriva L H än Lufthansa/Longhaul. "Tidsförlusten" i att skriva ut hela ordet är nog max 1-2 sekunder för de som är vana vid att skriva på ett tangentbord.
 

Agö

Medlem
Även s.k. experter gör fel. Denna gång Routes Online.

upload_2016-7-21_16-2-4.png
 
Toppen