Senaste nytt

Bokningsklasser och förkortningar för att boka flygbiljetter

JohanA

Medlem
Jag kan dessa koder men inte gemene man. Förstår inte riktigt vad du vill påvisa med utlägget ovan? Gemene man söker ju inte så utan de använder, som du påpekat, ett förenklat interface där man sällan behöver kunna IATA-koder.
 

Majsan

Medlem
Jag kan ju såklart bara tala för mig själv men jag kan inte så många flygplatskoder. Jag har varit inne på Deals och kommer kommer nog boka nånting därifrån nästa gång :)
 

toer00

Medlem
Men en stor del av alla diskussioner på BC rör hur man maximerar intjäning av statuspoäng, olika former av deals eller (inkl i premiumklassers dito), och varför dyker inte alltid de priser som nämns upp på "Internet resebyrån..

Jag ville i detta fall exemplifiera och förklara varför det alltid finns en diskrepans mellan Internt och det "riktiga "läget och varför man som "gemene" man faktiskt även i dag där mycket finns på nätet kan tjäna på att kolla med en professionell resebyrå som direkt per telefon ser "mera" än vad man som kund ser på Internet då dessa har tillgång till mer info...

Och i vissa lägen kan de hitta så pass bra deals att OT blir överflödigt...
 

toer00

Medlem
Jag kan ju såklart bara tala för mig själv men jag kan inte så många flygplatskoder. Jag har varit inne på Deals och kommer kommer nog boka nånting därifrån nästa gång :)

Men om du ringer en resebyrå så kan dom hjälpa dig med dessa deals plus andra som inte finns nämnda...
Som jag försöker säga (men att respektera professionella resebyråer är tydligen som att svära i kyrkan nu för tiden... ;))
 

Dr. Miles

Expert
Men en stor del av alla diskussioner på BC rör hur man maximerar intjäning av statuspoäng, olika former av deals eller (inkl i premiumklassers dito), och varför dyker inte alltid de priser som nämns upp på "Internet resebyrån..

Jag ville i detta fall exemplifiera och förklara varför det alltid finns en diskrepans mellan Internt och det "riktiga "läget och varför man som "gemene" man faktiskt även i dag där mycket finns på nätet kan tjäna på att kolla med en professionell resebyrå som direkt per telefon ser "mera" än vad man som kund ser på Internet då dessa har tillgång till mer info...

Och i vissa lägen kan de hitta så pass bra deals att OT blir överflödigt...
Är det så svårt att fatta poängen från andra medlemmar "Använd inte förkortningar, speciellt när någon ny medlem ställer en fråga"?
 
Toppen