Senaste nytt

Bokningsklass Z blev economy M? SAS inrikes, fare code?

Självklart vill inte SAS ändra en bokning som en resebyrå gjort. Problemet är att resebyrån hävdar att de inte gjort något fel, att de bara "issued the ticket" som jag valt genom deras hemsida och således inte gjort något fel. Det må så vara, men deras hemsida är under all kritik och jag kan inte se regler eller välja om den ska vara ombokningsbar osv osv. Kan bara välja Economy, Premium Economy eller Business. Det säger inte så himla mycket. Speciellt eftersom SAS inrikes inte har annat än Economy. Står inte bokningsklass ens på deras hemsida. Att deras språkkunskaper också är undermåliga gör det inte enklare om man skulle maila dom istället för att använda deras usla hemsida.
 

flygaren

Medlem
Farebasis som jag ser du var bokad i var EFIXRT på utresan och ZSFLXRT på returen.

Med det kan jag utläsa att din utresa inte var flexibel men din hemresa var det.

Sen är det som dom andra skriver, M för Economykabinen, Y för Economy Extrakabinen och C för Businesskabinen.
Det viktiga är vad man har för Farebasis på sin biljett, det är den som styr reglerna då det kan vara olika mellan biljetterna trots samma kabin.
 
Fick svar från SAS kundservice som jag mailade om detta.

De säger att det står Economy M på boarding pass för att de ju bara har economy class på inrikesflyg i Sverige.
Vidare säger de att informationen jag fått från SAS EBG service via telefon måste varit ett missförstånd, att mitt flyg var ombokningsbart. Verkar dock väldigt konstigt ändå eftersom jag inte hade något val för att ändra avgång som jag normalt haft tidigare på deras hemsida när man checkar in, eller i deras app. Så jag vet fortfarande inte vem som gjort rätt eller fel eller om både SAS och resebyrån gjort något fel.

Ger upp detta nu. Får se hur det går i framtiden :(

Tack för alla för all information!
 
Toppen