Bokningsklass P på Air Canada, är det Business class eller Economy class?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Dr. Miles, 11 Juni 2014.

1. Jag råkade att hitta en bra pris till Montreal, Kanada på ITA Matrix.
    Stockholm-Montreal T/R i Business class för ca 11.000 SEK inkl. skatter.
    Men jag har lite oklarheter så vill jag fråga er först innan jag postar detta som deals.

ITA Matrix säger att P klass på Air Canada är Business class.
    Screenshot20140611_3.png

Det går att boka på Uniteds webbsida men United webbsida säger att P klass på Air Canada är Economy class.
    Screenshot20140611_2.png

Fare basis är PLNNSEW, så det låter som en Business class biljett. Men jag kommer ihåg att Air Canada hade Z klass som motsvarade P klass hos andra Star Alliance JV flygbolag förut.

Last edited: 11 Juni 2014
  2. ExpertFlyer säger att fare basis: PLNNSEW kostar 14.175 SEK utan skatter och ITA Matrix säger att 7.741 SEK exkl. skatter.

Screenshot20140611_4.png

Last edited: 11 Juni 2014
  3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på att klasshierarkin är (enligt ExpertFlyer) borde det nästan vara Business: J9 C9 D9 Z9 P8 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V9 W2 S0 T0 L0 K0 G0 A0 R4

ITA har för övrigt hittat på en ganska intressant routing ARN-EWR och EWR-YUL-GVA-ARN. Så jag antar att det är biljetter till EWR egentligen.

1 person likes this.
  4. Haha, now I've got the point! Så klart att det står priset till NYC (New York) och stopover i Montreal.
    Tack för svaret. :)

5. "P" på Air Canada är numera affärsklass och introducerades av AC i april. Så nu tror jag att nästan alla JV Nordatlanten är harmoniserade i alla bokningsklasser

1 person likes this.
  6. Tack för svaret, Senator.
    Jag söker och postar deals här men jag använder dem nästan aldrig så sådan praktisk information baserad av din/er erfarenhet är mycket värdefullt för mig.

7. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant deal

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!