Senaste nytt

Bokningsklass N på Singapore Airlines samt V på Thai Airways

090034208

Medlem
Hej!

Kollat lite på ARN-SYD. Sökte både från olika resebyråer samt matrix. ca 13000 kr med SK och SQ ARN-MUC/FRA/ZRHLHR-SIN-SYD och hamnar i bokningsklass N vilket exkluderar till poäng på EB.

Ännu värre: ARN-BKK-SYD med TG för ca 17000 kr och bokningklass V, exkluderar till poäng på EB

Min fråga: Hur kan så pass dyra biljetter exkl till poäng??
 

Dr. Miles

Expert
När påbörjar din resa?
Prisgränsen mellan låg- och högsäsong ligger runt första veckan i december.
Om du planerar din avresa under högsäsong, kan det bli dyrt även med billigaste biljetten.

Både Singapore Airlines och THAI har ganska höga bränsletillägg, det kan också bidra till hög totalbiljettpris.

När det gäller Singapore Airlines, du kan betala 1,000-2,000 SEK mer för biljetten med 100% intjäningsklass H.
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
Priserna är sanslösa men om du tittar på Singapore Airlines hemsida kan du hitta Flexi Saver eller Flexi som bokar i H eller högre. De ger poäng. Dessutom kan du välja sittplats vilket du inte kan om du bokar via resebyrå.

Priset på drygt 18 000 är såklart grymt högt för ekonomiklass.
 

Fredrik

Medlem
Jag verkar ha gett felaktig info i förra inlägget. Bara Flexi verkar ge fulla poäng medan Flexi Saver ger 25% intjäning men det är värt att kolla bokningsklass innan man går vidare.
 

Dr. Miles

Expert
Flexi Saver är nog W klass.

W klass ger bara 25% poäng till SAS EuroBonus , men 100% miles till bmi Diamond Club.
 

Dr. Miles

Expert
Nu kom jag på en sak till.

SQ priser för Stockholm-Sydney t/r har olika routing, men routing via Köpenhamn är billigare än via andra SQ europeiska destinationer.

Problemet är ganska begränsad platstillgågar på Köpenhamn-Singapore rutt , pga få avgångar.
 

Dr. Miles

Expert
Prova följande kommando på ITA Softwares webbsida.

ARN
SK CPH SQ SIN SQ /f bc =h

SYD
SQ SIN SQ CPH SK /f bc=h
 
Last edited:
Toppen