Senaste nytt

Bokningsklass inrikes på SAS?

Jag skulle villa säga tvärtom, ännu större chans att få platser på 767 om du vill åka denna. Personligen tycker jag C kabinen är bättre på A320 serien.


Kollade nu! Avgång 24 Jan och hemresa 27 Jan kostar en tur och retur 3490 kr med 767an båda vägarna! Flyg till London med en 319/320 avgång och hem med 767 för totalt 2600 kr tur och retur i business! Bra priser..
 

ulagun

Medlem
Men tänk på att det endast är Economy Extra inom Scandinavien tex ARN-CPH :p
Precis,
Flög SK1418 CPH-ARN D-class imorse. Bokade sent och fick ta det som fanns till högt pris
Fick E-(=mitt) säte och exakt samma frukostlåda som de har på inrikes.
D.v.s exakt samma upplägg jämfört om jag flugit economy MMX-ARN till under hälften av kostnaden.
(Att jag inte gjorde detta denna gång är en helt annan sak)
 
Jag skulle villa säga tvärtom, ännu större chans att få platser på 767 om du vill åka denna. Personligen tycker jag C kabinen är bättre på A320 serien.

Men hur är stolarna i förhållande tillvarandra i klasserna på 767, antar att donm inte flyger med några lie-flat stolar precis utan mer business stolar soicelandair har i sin saga class ? För de finns ju flera utföranden av B767.... I airbusen är de väl bara några fler grader recline på stolen och att mittenstolen är övertäckt!
 

Jacob

Medlem
Men hur är stolarna i förhållande tillvarandra i klasserna på 767, antar att donm inte flyger med några lie-flat stolar precis utan mer business stolar soicelandair har i sin saga class ? För de finns ju flera utföranden av B767.... I airbusen är de väl bara några fler grader recline på stolen och att mittenstolen är övertäckt!
Det är helt vanliga stolar, skillnaden är om man sitter i mitten att mittsätet blir ledigt och de flyttar armstöden så man får lite bredare säte och mer plats. Men det är ingenting att bli upphetsad över.
 

Jacob

Medlem
Flyger du Stockholm-Köpenhamn på en business biljett har du tillgång till lounge på Arlanda men du hamnar i economy extra ombord. Du får en låda med enklare mat samt fria drinkar.

Är det låg beläggning i economy extra och du får en bra besättning kan det vara en OK upplevelse. Men tar man någon av pendlarflygen (morgon eller sen eftermiddag en veckodag) och det är fullt till sista platsen är det inte mycket premium över upplevelsen.
 

Roger J

Medlem
På BAs B767 som flyger till Arlanda är tvåstolarna på sidorna exakt samma som i Economy, tresätet i mitten är dock konverterat till en tvåa med lite bredare armstöd i mitten.
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Här har jag tagit en bild som visar på en typisk stämning i Business-kabinen mellan ARN-LHR på en BA B767. Vår medlem Concorde kan inte hålla inne med känslorna när det bär av mot Storbritannien!

CONCORDE_BA767.jpg
 
Toppen