Senaste nytt

Bokningar med andra Star Alliance i SAS appen

Igår började jag boka vissa av de resor som ska göras efter semestern. Allt är inte klart i detalj, men ramverket är på plats. Under 14 dagar kommer Hongkong att vara min Hub (ramverket) och därifrån görs sedan resor åt olika håll i regionen (detaljerna).

Jag bokade "ramverksresan" till Hongkong med SAS. Den hamnade så klart i appen.

Bokade även en av "detaljresorna", till Bangkok och tillbaka med Thai Airways. När den var bokad frågade resebyrån om de skulle lägga bokningen som en del av hela resan. Jag svarade 'ja' på detta. Det innebär att den har samma referensnummer hos resebyrån som SAS bokningen, men ett eget referensnummer hos flygbolaget och ett eget biljettnummer (TG). Den syns dock i SAS appen, som en egen bokning. Jag tror dock inte att jag kan checka in i appen när det blir dags.
 

ErikZL

Ny medlem
Jag brukade få upp SQ i SAS-appen. Oftast har vi bokat via CPH kontoret, men senaste vi bokade via DME via webben kom inte upp i SAS appen även om Eurobonus nummer var korrekt angivna.
 
Har ett par kommande resor bokade med Lufthansa där några legs är "operated by SAS" och endast dessa syns på hemsidan (SAS), inget alls i appen.
 

Ricci

Medlem
Har ett par kommande resor bokade med Lufthansa där några legs är "operated by SAS" och endast dessa syns på hemsidan (SAS), inget alls i appen.
Jag har samma problem med resan till BCN i helgen och köpt på Lufthansas hemsida. Första leg (CPH-ZRH) är med SAS och den kommer med på SAS hemsida men inte i SAS appen.:( Fick ringa SAS för att kunna göra en seating på denna sträcka.
 
Jag har samma problem med resan till BCN i helgen och köpt på Lufthansas hemsida. Första leg (CPH-ZRH) är med SAS och den kommer med på SAS hemsida men inte i SAS appen.:( Fick ringa SAS för att kunna göra en seating på denna sträcka.
Jag kunde seata SAS-leggen direkt på hemsidan, resten fick vänta till incheckning. Fortfarande märkligt att de syns på hemsidan men inte i appen.
 

MTheC

Medlem
Jag har 2 resor under hösten/vintern bokade med Singapore Airlines. Båda är bokade direkt via Singapore airlines hemsida och har mitt EB-nr med i bokningarna men av någon anledning så syns bara den ena bokningen upp i app:en. Någon som har koll på vad det kan bero på?

Det tog faktiskt någon vecka innan den ena bokningen syntes och jag försökte innan det manuellt lägga till båda bokningarna utan att lyckas. Fick felmeddelande "Vi kan inte hitta denna bokning. Ange en giltig bokningsreferens."
 
Jag har 2 resor under hösten/vintern bokade med Singapore Airlines. Båda är bokade direkt via Singapore airlines hemsida och har mitt EB-nr med i bokningarna men av någon anledning så syns bara den ena bokningen upp i app:en. Någon som har koll på vad det kan bero på?

Det tog faktiskt någon vecka innan den ena bokningen syntes och jag försökte innan det manuellt lägga till båda bokningarna utan att lyckas. Fick felmeddelande "Vi kan inte hitta denna bokning. Ange en giltig bokningsreferens."

Har fyra ben bokat med SQ i vinter och har samma problem, jag har dock inte lyckats landa någon i appen!? Även jag bokade direkt via Singapore Airlines hemsida. Bokningar med Austrian och Lufthansa har landat smidigt efter att ha lagt till bokningen. Finns det någon lösning på detta?
 
Finns det någon lösning på detta?
Boka via SAS och få biljetten utställd på biljettnummer som börjar på 117. Alternativt boka en resa som innehåller minst ett leg med SAS.
Annars har jag svårt att se varför SAS skulle ha bokningen i appen.
Men det går ju såklart att lägga in andra flygbolags resor i deras egna respektive app. Då kan man ju checka in osv i appen.
 

palmen

Moderator
Boka via SAS och få biljetten utställd på biljettnummer som börjar på 117. Alternativt boka en resa som innehåller minst ett leg med SAS.
Annars har jag svårt att se varför SAS skulle ha bokningen i appen.
Men det går ju såklart att lägga in andra flygbolags resor i deras egna respektive app. Då kan man ju checka in osv i appen.
Jag fick dock in mina Swiss flighter bland mina resor när jag lagt till mitt eurobonus nummer i bokningen på swiss sida. Behövde inte göra något alls. Snygg funktion men inget man kan kräva ska funka överallt.
 
Jag fick dock in mina Swiss flighter bland mina resor när jag lagt till mitt eurobonus nummer i bokningen på swiss sida. Behövde inte göra något alls. Snygg funktion men inget man kan kräva ska funka överallt.
Ja ibland händer det men det gör ju inte att göra så mycket mer än att titta på bokningen. Det finns andra appar som iof med varierande kvalitet samlar ihop olika bokningar från olika bolag, om det är en sammanställning man vill ha.
Men för att komma åt exvis mobila boardingkort och annat matnyttigt så är i regel respektive flygbolags egen app bäst lämpad.
 
Toppen