Senaste nytt

Bokningar med andra Star Alliance i SAS appen

bankb

Medlem
Någon som vet om det är olika för olika bolag eller om det är beroende på hur biljetten är bokad för att resan ska synas i SAS appen?

Har bokat två resor Köpenhamn - Seoul. En med Lufthansa och en med Thai.

LH flighten är bokad via deras hemsida och TG via resebyrå.

TG flighten syntes direkt i appen med LH flighten inte dyker upp. Har EB numret i båda bokningarna.
 

Canadien

Medlem
Förr i tiden, kanske 3 år sedan, kom Lufthansa upp i SAS appen. Sedan slutade det hända, vet inte om det var i samband med att LH och SAS minskade sitt samarbete.
 

mha321

Medlem
Jag tror snarare det har att göra med att SAS bytte backend-system någon gång i den vändan. Och även Lufthansa har väl bytt en del av sina?

Min gissning är att det som syns gör det genom Amadeus, som ju används fullt ut av SAS och Thai om jag förstått rätt. Lufthansa säljer väl genom Amadeus, men använder det inte hela vägen? Eller något i den stilen.

Själv får jag upp en hel del av mina Lufthansa flyg i SAS-appen. Men inte alla. Har inte hittat något system över vilka som syns och vilka som inte gör det, men har ärligt talat inte letat så noga heller.
 
Ibland har jag fått ett Lufthansa leg i min SAS bokning. Då syns Lufthansa i appen, men jag kan inte checka in på den genom appen.

Det har också hänt att jag fått ett SAS leg i en Lufthansa bokning. Då har endast SAS-benet synts i appen, och jag har kunnat checka in på den genom appen.

Thai har alltid synts i appen, liksom Singapore airlines.

Jag drar inga slutsatser av detta då jag inte vet hur saker hänger ihop gällande system mm. Detta är bara mina observationer.
 

bankb

Medlem
Praktiskt att ha alla resor i SAS appen då jag har 90% av mina resor hos SAS. Slipper man olika appar.

Vad har ni för erfarenheter av andra *A bolag?
 

Von Wiffen

Medlem
Ibland har jag fått ett Lufthansa leg i min SAS bokning. Då syns Lufthansa i appen, men jag kan inte checka in på den genom appen.

Det har också hänt att jag fått ett SAS leg i en Lufthansa bokning. Då har endast SAS-benet synts i appen, och jag har kunnat checka in på den genom appen.

Thai har alltid synts i appen, liksom Singapore airlines.

Jag får ej upp varken Singapore Airlines eller Lufthansa.

Praktiskt att ha alla resor i SAS appen då jag har 90% av mina resor hos SAS. Slipper man olika appar.

Vad har ni för erfarenheter av andra *A bolag?
Singapore Airlines är bra, rätt lik SAS app.
 

Canadien

Medlem
ANA+Asiana bokad för EB-poäng dök upp i SAS-appen, likaså Turkish+LH+SAS för EB-poäng. Ej LH+SQ bokad för cash på Singapores webbsida. Ej heller Asiana bokad för cash online på Asianas webbsida.
Verkar således ha mycket med bokningskanal att göra om den syns i appen eller ej.
 
Last edited:

olo

Medlem
ANA+Asiana bokad för EB-poäng dök upp i SAS-appen, likaså Turkish+LH+SAS för EB-poäng. Ej LH+SQ bokad för cash på Singapores webbsida. Ej heller Asiana bokad för cash online på Asianas webbsida.
Verkar således ha mycket med bokningskanal att göra om den syns i appen eller ej.
Bokas de för Eurobonuspoäng så bokas de på 117-stock, då dyker de upp i appen.
 
Toppen