Senaste nytt

Bokning via sas.se med Lufthansa flyg, vilken kabin?

pswe

Medlem
Jag tror de har stramat upp det här under året. Jag flög hem från Barcelona i april, bokad på 117 biljett bokningsklass S, mappad till Z och seatad Business till Frankfurt och sedan plus upp till Arlanda. Har aldrig kunnat boka på samma sätt efter den här gången.
 

agehall

Medlem
Jag kikade lite mer i ExpertFlyer. @Senator är inne på rätt spår, men han har tittat på lite fel information.

För det första är det mest intressant att börja med routing-informationen. Om man inte ens får routa med andra flyg än SK, så är det ju högst ointressant att titta vidare. Tex tittade jag på ARN-MAD som mina föräldrar flög och där verkar man inte nu kunna köra ARN-FRA-MAD.

Sedan är det man vill titta på det som kallas "View booking class" i ExpertFlyer. Det talar om vilka bokningsklasser du får bokas i på andra bolag. Tittar jag på en rutt som tillåter LH på en sträcka ser det ut som att det bara är SK J-fares som bokas i business på LH.
 

AABack2ARN

Medlem
Det känns som om samarbetet mellan SAS och Lufthansa regleras mycket hårdare nu (och inte till det bättre för oss resenärer). Är det Lufthansa som är tjuriga och inte gillar SAS enkelpriser och nya koncept?
 
Toppen