Bokning via Amadeus, men icke Amadeus bokningsnummer?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Dr. Miles, 29 Mars 2012.

1. Jag har bokat en Air China biljett åt min vän i Hong Kong.
    Jag bokade biljetten via Air China Hong Kongs webbsida.

Det underliga är Air China Hong Kong använder Amadeus bokningssytstem, men bokningsnummer som jag har fått är icke Amadeus bokningsnummer, alltså Air Chinas eget. :confused:

Vet någon varför?

Last edited: 29 Mars 2012
  2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Det är mycket möjligt att din bokning gjorts i Amadeus men att Air China inte meddelar dig det bokningsnumret utan istället deras eget (record locator). Jag vet inte hur pass väl integrerade Air China är med Amadeus, men ändringar/tillägg går smidigare om de görs i flygbolagets "hemsystem" istället för ett annat som bara vidarebefordrar uppgifterna.

Last edited: 29 Mars 2012
  3. Aha, OK. Tack Gnopps.

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har letat och letat men kommer nästan bara till kinesiska sidor eller seeega engelska sidor. Har någon en länk så man kommer åt sin itinerary/bokning med CAs eget bokningsnummer?

5. Om du har skaffat user profile, så kan du kolla din bokning här.
    Men inte bara med bokningsnumret.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!