Senaste nytt

Bokning Sverige-Thailand via sas.se

ante_77

Medlem
För ett antal månader sedan, eller om det var år (har inget tidsbegrepp) så gick det att boka t.ex ARN-BKK via sas.se.
Det var efter att SAS lade ner BKK flyget från CPH och då kom det upp att det var code share och linjen flögs av Thaiair.
Sedan en stund tillbaka i tiden så finns det helt enkelt inga biljeter att köpa, förutom de datum när SAS flyger själv via CPH.
Varför tog man bort detta smidiga Star Alliance alternativet? fanns det bara under en övergångsperiod?

Det finns även andra valbara destinationer som t.ex Ontario som inte går att boka.
Var bokar man enklast sådana biljetter. Jag gillar inte direkt resebyråer.
 

agehall

Medlem
Ja, det är rätt trist att man inte kan boka dessa från SAS.

Det smidigaste brukar vara att boka direkt hos bolaget som flyger longhaulsträckan. Om vi pratar BKK så är Thai ett hett tips. Ontario är väl LH eller AC att rekommendera. Möjligen kan wiederö funka också - de har ju en erkänt bra bokningsmotor, men då bokar man ju i princip via tredje part så det enda rätta är nog att se till att man bokar (och får biljetten utställd) hos den man ska flyga längst med.
 

ante_77

Medlem
Ja, det är rätt trist att man inte kan boka dessa från SAS.

Det smidigaste brukar vara att boka direkt hos bolaget som flyger longhaulsträckan. Om vi pratar BKK så är Thai ett hett tips. Ontario är väl LH eller AC att rekommendera. Möjligen kan wiederö funka också - de har ju en erkänt bra bokningsmotor, men då bokar man ju i princip via tredje part så det enda rätta är nog att se till att man bokar (och får biljetten utställd) hos den man ska flyga längst med.

Tack för tipset om widerøs sida. Fantastiskt bra var den.
Jag får se hur man gör i år. Vill helst flyga med Thai air, men norwegian har skrämmande bra priser.
Fast som vettig människa så flyger jag helst inte med Norwegian av principskäl.

Man får hoppas att SAS kommer igen på rutten ARN-BKK när dom får bränsleeffektivare flyg.



Thai brukar väl vara billigre att boka genom resebyrå än direkt hos Thai, om man vågar?

Ja, problemet är ju det att Thai tydligen inte vill att man bokar genom dom. Tidigare var det väldigt mycket dyrare att boka hos Thai än att välja resebyrå.
 

bwise

Medlem
Har senaste året åkt ARN-BKK med thai samt även åkt ARN-FRA-BKK med lufthansa och i mitt tycke så var det bättre service på flighten med lufthansa samt att det var ganska skönt med en timmes bensträckare i FRA.... Sedan att Lufthansa ger EB poäng även om man bokar economy vilket är något som inte thai ger gör mitt val väldigt enkelt om man nu kan leva med ett byte! Sedan så är lufthansas hemsida ganska lätt att boka via :)
 

palmen

Moderator
Har senaste året åkt ARN-BKK med thai samt även åkt ARN-FRA-BKK med lufthansa och i mitt tycke så var det bättre service på flighten med lufthansa samt att det var ganska skönt med en timmes bensträckare i FRA.... Sedan att Lufthansa ger EB poäng även om man bokar economy vilket är något som inte thai ger gör mitt val väldigt enkelt om man nu kan leva med ett byte! Sedan så är lufthansas hemsida ganska lätt att boka via :)

Att Thai inte skulle ge poäng till EB i economy är lite sanning med modifikation
K,S ger 25% intjäning
Y, B, H, M, Q, U ger 100% intjäning
Övriga economy-klasser ger dock inga poäng.
 

Magino

Medlem
Har senaste året åkt ARN-BKK med thai samt även åkt ARN-FRA-BKK med lufthansa och i mitt tycke så var det bättre service på flighten med lufthansa samt att det var ganska skönt med en timmes bensträckare i FRA.

En liten notis bara, det är längre att flyga mellan FRA-BKK än ARN-BKK ;)
 
Toppen