Senaste nytt

Bokning av Singapore Airlines business till Bangkok

agehall

Medlem
Jag sökte på Momondo och får fram priser på strax över 17300 med utresa i juni och retur i september.
Så det kan finnas en del datum till det priset.
I know, boka inte via resebyrå, men över 2000kr billigare i samma bokningsklass så är det ju värt den risken anser jag. :)
Fast nu var det ju en resa i Maj vi pratar om här...

Om det bara är pris vi går på så har jag hittat jättebilliga biljetter till Oslo i Maj - man sparar runt 17k på dessa..! :)
 

Smuffe

Medlem
Fast nu var det ju en resa i Maj vi pratar om här...

Om det bara är pris vi går på så har jag hittat jättebilliga biljetter till Oslo i Maj - man sparar runt 17k på dessa..! :)

Jo det är jag väl medveten om. Jag har inte hunnit kolla priserna på Momondo för maj så det var mest en inflik och ett tips om att även om priserna just nu är högre än tidigare på Singapore Airlines hemsida så hittade jag till samma pris via Momondo. :)
 

kajjan85

Medlem
Jag är bara flexibel +/- 1 dag så billigare än 19.500 blir det inte tyvärr. Det är ungefär samma pris vis resebyrå som hos SQ. Jag åker nog på ett par % valutaavgift när jag betalar med amex dock, såvida man inte kan byta från DKK till SEK i sista steget. Men de hundringarna känns som en billig försäkring för att slippa strulet en resebyrå kan innebära.
 

Ricci

Medlem
Jag reste hem i juli SIN-FRA med 777-300ER och satt i den lilla C-klass kabinen.
Kan varmt rekomendera denna (rad 11-12 dock ej 14).
Har också rest med SQ A380 samma sträcka året innan och tar hellre 777-300ER i lilla C-klass kabinen.
 

kajjan85

Medlem
Jag reste hem i juli SIN-FRA med 777-300ER och satt i den lilla C-klass kabinen.
Kan varmt rekomendera denna (rad 11-12 dock ej 14).
Har också rest med SQ A380 samma sträcka året innan och tar hellre 777-300ER i lilla C-klass kabinen.

Det är trist bara att 777an från FRA är ett nattflyg. Det känns sådär att sova bort upplevelsen ;)

Edit: Jag hade klart kunnat välja dagsflyg med 777 på hemvägen, men det blir för opraktiskt för mig som håller till ett par timmar från BKK att åka en supertidig flight från BKK till SIN.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jo det är jag väl medveten om. Jag har inte hunnit kolla priserna på Momondo för maj så det var mest en inflik och ett tips om att även om priserna just nu är högre än tidigare på Singapore Airlines hemsida så hittade jag till samma pris via Momondo. :)
Billigaste priset på momondo i Maj är 20535SEK, så det verkar inte direkt som att det är billigare att boka någon annanstans än på Singapore Airlines egna hemsida.
 

toer00

Medlem
Fr STO så har SQ priser runt 17 tkr, under förutsättning att man hittar plats i D-klass och tyvärr så är SQ lite halv restriktiva med D-klass... men flyget som avgår fr STO - A350 och där finns det fortfarande hyfsat med D-klass på de flesta avgångar...plus att det är inte nattflyg...
 

kajjan85

Medlem
Fr STO så har SQ priser runt 17 tkr, under förutsättning att man hittar plats i D-klass och tyvärr så är SQ lite halv restriktiva med D-klass... men flyget som avgår fr STO - A350 och där finns det fortfarande hyfsat med D-klass på de flesta avgångar...plus att det är inte nattflyg...

Tack för tipset. Det försvårade det hela för mig ;)

Väljer jag avresa från ARN med kvällsflight via FRA och hemresa till ARN via DME blir priset 17.000. Inte de avgångar jag helst önskat, men skillnaden på 3000 kan jag nog ha roligare för.

Men då gäller det bara att det dyker upp en billig positioneringsbiljett till ARN så att inte halva förtjänsten äts upp...

Det gick förresten inte att välja SEK som valuta med avgång från CPH, priset landar därför närmare på 20.000 med valutaavgiften.
 
Last edited:
Toppen